Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
© pexels.com

Belangrijke tips bij relatiegeschenken

11 juli 20243 minuten leestijdCarrièreWe Talk SEO B.V.

Elk jaar is het weer een uitdaging om iets creatiefs te verzinnen, zodat jouw zakelijke relaties geen 13-in-een-dozijn geschenk krijgen. Personalisatie, relevantie en kwaliteit zijn hierbij erg belangrijk.

Het lijkt nog enorm ver weg, maar over een aantal maanden gaan we weer volop aan de slag met relatiegeschenken voor de feestdagen. Elk jaar is het weer een uitdaging om iets creatiefs te verzinnen, zodat jouw zakelijke relaties geen 13-in-een-dozijn geschenk krijgen. Personalisatie, relevantie en kwaliteit zijn hierbij erg belangrijk. Daarnaast zijn er nog veel meer factoren die een rol kunnen spelen. Zie je er geen beginnen aan? Met een aantal goede tips lukt het zeker om een goed geschenk te kiezen!

Ken je doelgroep

Weet jij wie de persoon is naar wie je het geschenk stuurt? Het is belangrijk om de behoeften, voorkeuren en interesses van je doelgroep in kaart te brengen. Wat waardeert je klant, partner of zakelijke relatie? Waar zijn zij mee bezig en wat vinden ze belangrijk? Wanneer je jouw doelgroep goed begrijpt, helpt dit bij het kiezen van een goed en passend geschenk. Relevantie is namelijk ook een belangrijk begrip: zorg ervoor dat het geschenk relevant is voor de ontvanger. Daarnaast moet het ook relevant zijn voor je bedrijfswaarden en het imago van je bedrijf. Als het geschenk nuttig en praktisch is, dan wordt de klant of partner bij elk gebruik aan jouw bedrijf herinnerd.

Personaliseer je geschenk

Elk geschenk met een persoonlijk tintje is beter dan een standaard product zonder enige verwijzing naar je merk. Door een relatiegeschenk te voorzien van je bedrijfsnaam en/of logo, zorg je ervoor dat de ontvanger aan jouw bedrijf denkt, wanneer zij het geschenk gebruiken. Combineer dus de relevantie met de personalisatie, je kunt bijvoorbeeld pennen bedrukken met je bedrijfsnaam of logo. Een pen wordt nog regelmatig gebruikt en zal er dus voor zorgen dat ontvanger regelmatig aan je bedrijf denkt. Zo blijf je goed in het achterhoofd van je doelgroep zitten.

Houd je aan een budget

Je kunt relatiegeschenken zo gek maken als je zelf wilt, daarom is het belangrijk om hier vooraf een realistisch budget voor in te stellen. Het budget bepaal je aan de hand van de waarde van de relatie met de ontvanger. Het bedrag wat je uitgeeft, moet namelijk in verhouding staan tot die relatie. Zo voorkom je dat je een te goedkoop geschenk uitkiest voor zakenrelaties die juist heel waardevol voor je bedrijf of merk zijn. Zij moeten zich juist speciaal voelen met het geschenk dat zij ontvangen. Aan de andere kant is het ook belangrijk om niet te overdrijven met uitgaven voor minder belangrijke relaties, om budgetoverschrijdingen te voorkomen en efficiënt met je middelen om te gaan.

Vergeet de verpakking niet

Een goed gekozen geschenk verdient ook een mooie verpakking. De presentatie van het relatiegeschenk kan de ervaring van de ontvanger aanzienlijk verbeteren en een gevoel van waardering en zorg overbrengen. Investeer in stijlvolle en hoogwaardige verpakkingen die passen bij de uitstraling van je bedrijf. Of je nu kiest voor een luxe doos, een mooie giftbag of zelfs een op maat gemaakte verpakking met je logo, zorg ervoor dat het geschenk er verzorgd en aantrekkelijk uitziet. Een goed verpakt geschenk maakt een betere eerste indruk en verhoogt de kans dat je relatie het onthoudt en waardeert.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    OpinieCarrière

    Spoelstra Spreekt: Je baan verdwijnt

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    man kijkt naar het korte nieuwsoverzicht van Computable
    ActueelCarrière

    Kort: Aanvalsdetectie ai-agents, kenniskloof cio’s, overnames Wolters Kluwer, Esprit ICT en Main

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    nachtmerrie
    ActueelCarrière

    Gartner: 6 op 10 ceo’s ligt wakker van cyberdreiging

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs