Carerix, leverancier van recruitmentoplossingen voor corporate recruiters en intermediairs, introduceert reputatiemanagement en realtime feedback via SMS en e-mail dankzij de samenwerking met Ratecard. Nu Ratecard binnen het Carerix-platform is geïntegreerd kunnen Carerix-klanten binnen enkele klikken in ieder stadium van hun recruitment- en/of staffingproces realtime feedback verzamelen op de automatische piloot. Carerix-klanten kunnen bovendien hun reputatie managen door zelf te kiezen om deze feedback intern te houden of te publiceren in de vorm van een referentie via zoekmachines en sociale media.
Bedrijfsprestaties optimaliseren
Ratecard is een snelgroeiend bedrijf dat in oktober 2016 is opgericht door Robbie Sakkers (1989) en Jeroen Sakkers (1987). De broers zijn al meer dan tien jaar samen actief als ondernemer. Robbie Sakkers, CEO van Ratecard: “Het is onze missie om bedrijven te helpen iedere dag hun prestaties te verbeteren. Wij zijn ervan overtuigd dat feedback dé manier is om dat te doen. Wij zijn erop gericht om maximale conversie te behalen van uitvraag tot feedback, zonder continu tijd te hoeven besteden aan het opzetten en onderhouden van de tool. Wij zijn zeer verheugd met de realtime integratie van Ratecard binnen het Carerix-platform. Dit zorgt ervoor dat het voor onze gezamenlijke klanten nóg minder tijd kost om feedback te verzamelen en iedere dag een klein beetje te verbeteren.”
Realtime feedback op de automatische piloot
Een Carerix-klant kan binnen één dag up-and-running zijn met Ratecard, vervolgt Sakkers: “Wij richten met ons team de integratie voor de klant in bij de gewenste procesonderdelen, waarna er direct realtime feedback binnenkomt op de automatische piloot.” Het is mogelijk om in iedere stap binnen het recruitment- of staffingproces feedback te verzamelen, bijvoorbeeld na een intakegesprek, na de onboarding of voor de offboarding per SMS of e-mail. Ook is iedere keer zelf te bepalen wat wordt gemeten – Net Promoter Score (NPS), gemiddeld cijfer of meer. “Veel van onze klanten zien feedback als een manier om dagelijks te verbeteren, maar ook als aanleiding om met de kandidaat of klant in gesprek te gaan over iets anders dan alleen prijzen en tarieven.” Timon van Groningen zet de tool met WIBA IT succesvol in vanuit het Carerix-platform: “Bij ons heeft de inzet van Ratecard inderdaad gezorgd voor waardevolle gesprekken met klanten en kandidaten.”
Reputatiemanagement via zoekmachines en sociale media
Met de verzamelde feedback kan de Carerix-klant de bedrijfs- en teamprestaties per individu meten, vergelijken en volgen. Bovendien bepaalt ieder bedrijf zelf of de feedback intern blijft óf dat deze als referentie gepubliceerd wordt via zoekmachines en sociale media. Ratecard verifieert iedere referentie, voordat deze wordt gepubliceerd, op basis van een big data-analyse in combinatie met menselijke interpretatie. De koppeling die Ratecard heeft gerealiseerd met Google, zorgt ervoor dat de zichtbaarheid van de Carerix-klant sterk wordt verbeterd en dat de SEO- en SEA-inspanningen significant meer opleveren. Met de autoposter voor Facebook, LinkedIn of Twitter is het voor iedere gebruiker mogelijk om automatisch een referentie van bijvoorbeeld een acht of hoger te plaatsen op zijn kanalen. “Bedrijven kunnen zo hun medewerkers inzetten binnen de eigen marketingmachine, en in die zin zijn deze referenties een vorm van gratis marketing”, aldus Jeroen Sakkers, als mede-oprichter verantwoordelijk voor het team, product en marketing.
Van prijs naar kwaliteit
Reinald Snik, CEO van Carerix: “De werving- en selectieketen wordt steeds complexer en veeleisender, en de snelheid neemt toe. Dit betekent dat de uitgangspunten van vandaag niet per definitie morgen weer gelden. Signalen van klanten, kandidaten en ook eigen medewerkers moeten gezien worden als indicatoren om te valideren of de organisatie nog on track is. Het belang van feedback is daarmee ontzettend groot. Wij zijn dan ook blij om Ratecard als realtime integratie te mogen verwelkomen binnen het Carerix-platform. De mogelijkheid om feedback in de vorm van referenties te publiceren is ideaal, omdat je hiermee jouw reputatie bouwt, meer bezoekers trekt en de conversie verbetert. Dankzij de realtime integratie van Ratecard binnen ons platform zal het vertrouwen van alle belanghebbenden stijgen en de discussie verschuiven van prijs naar kwaliteit.”