Colruyt Group, een bloeiende speler met tal van retailketens, schakelt Aerohive Networks® (NYSE:HIVE) in om haar merkbelofte waar te maken. Om de laagste prijsgarantie te bieden is operational excellence van groot belang. Colruyt zocht naar een wifi-leverancier die grote deployment aan zou kunnen en alle locaties kon ondersteunen, zoals kantooromgevingen, winkels en warehouses. Daarnaast was er behoefte aan hoge stabiliteit van de verbinding, verschillende typen access points, goede beheersbaarheid en onbeperkte schaalbaarheid. Bovenal moest het netwerk toekomstbestendig zijn, dus flexibel aan te passen in geval van innovatie. Colruyt maakt gebruik van HiveManager, het netwerkmanagementplatform van Aerohive.
Bij het vorige netwerk ervaarde Colruyt beperkingen op het gebied van management en monitoring. Dit was een tijdrovende exercitie en bovendien was de monitoring niet gecentraliseerd. Het Aerohive netwerk kan centraal beheert en gemonitord worden. Dat levert een groot efficiëntievoordeel op. Doordat in de access points een wireless controller is ingebouwd, is er geen sprake meer van een single point of failure. De betrouwbaarheid en beheersbaarheid van het netwerk zijn sterk toegenomen ten opzichte van de vorige leverancier.
Wim Derijnck, Team Manager bij Colruyt: “Door het gebruik van de HiveManager hebben we nu een overzichtelijk beeld van onze volledige wifi-omgeving, alle kantoren, warehouses en winkels worden er op een uniforme manier voorgesteld. Echter zijn we het meest tevreden over de ‘one touch provisioning’-functionaliteit. Een acces point die nieuw uit de doos komt en op het netwerk ingeplugd wordt zal met de HiveManager connecteren en zijn configuratie automatisch binnen laden. De HiveManager biedt ook een uitgebreide monitoring functionaliteit aan. Dit geeft ons de mogelijkheid om te zien welke toestellen waar in de winkel geconnecteerd zijn, hoe sterk de ontvangst is, wanneer het toestel roamt, etcetera. Op deze manier is het prettig werken en kunnen we een goede service aanbieden aan onze klanten. “
Gaby Kroet, Regional Sales Director bij Aerohive: “De implementatie is in volle gang. De kantooromgeving was vorig jaar als eerste gereed. De implementatie in de winkels staat nu voor 80 procent. Daarnaast gaan we van start met het uitrollen van access points in warehouses. Dit brengt voor Colruyt veel mogelijkheden met zich mee, bijvoorbeeld voice picking. Naar verwachting is de implementatie in 2019 volledig afgerond. Daarna kijken we uit naar verdere optimalisatie en innovatie.”