Als ondernemer is er vaak niets saaier dan het doen van de administratie. Vooral in een groot bedrijf, kan het doen van de salarisadministratie flink zorgen voor wat extra werk. Toch zien we steeds vaker dat er voor wordt gekozen dit uit te besteden of eenvoudig zelf online te doen. Omdat het best lastig kan zijn om voor jezelf te kunnen bepalen of een online administratie iets is wat bij jou en je bedrijf past, hebben we een aantal voordelen voor je op een rijtje gezet. Met deze 5 voordelen, geven we je inzicht in het belang en vooral het gemak van een online salarisadministratie.
1. Geen dure software nodig
Wanneer je voor een online loonadministratie kiest, dan hoef je je geen zorgen te maken over het feit dat er een duur softwarepakket moet worden aangeschaft. Doordat je online alles bijhoudt, heb je dus niet apart een software systeem nodig om alles in op te slaan. Dit is niet alleen een stuk praktischer, maar scheelt je ook aanzienlijk in de kosten.
2. Up to date salarisadministratie
Bij een online administratie, hoef jij je nooit bezig te houden met of het systeem nog wel veilig en up to date is. Doordat alles online gebeurt, is de aanbieder hiervoor verantwoordelijk en zal deze verantwoordelijkheid daarom ook dragen. Bij een softwarepakket zal je deze update en aanpassingen die nodig zijn om alles draaiende te houden zelf moeten uitvoeren of kun je dit tegen een meerprijs laten doen.
3. Altijd een back-up beschikbaar
Online administratie, betekent dat er ook altijd een back up beschikbaar is. Waar je hiervoor bij een eigen softwarepakket vaak zelf voor verantwoordelijk bent, is dit nu niet het geval. Zo hoef je je dus geen zorgen te maken, dat je bij een eventuele crash alles kwijt bent.
4. 24/7 beschikbaar
Misschien we het grootste voordeel van een online administratie, is dat je er ten allen tijde overal en altijd bij kunt. Dit betekent dat jij zelfs vanaf je vakantieadres of thuis even kunt inloggen om eventueel iets na te kijken of aan te passen. Dit biedt enorm veel rust, want je bent dan niet afhankelijk van anderen en kun je gewoon overal en altijd toegang krijgen.
5. Verschillende rollen
Wanneer je een groot bedrijf hebt, dan is de kans groot dat je de administratie met meerdere personen doet. Je zit er dan niet op te wachten, dat iedereen inzage heeft tot alle bedrijfsgevoelige informatie. Zo kun je dus bepaalde personen uitsluiten van toegang tot bepaalde zaken.
Conclusie
Zoals je ziet, biedt het doen van een online administratie tal van voordelen. Niet alleen is het kostentechnisch vaak een stuk voordeliger om te kiezen voor een online omgeving, dan voor een eigen softwarepakket, maar biedt het je ook enorm veel flexibiliteit. Je hoeft je geen zorgen te maken over eventueel het verlies van gegeven en ook heb je overal en altijd toegang tot alle gegevens. Vooral voor grote bedrijven, biedt het afschermen van bepaalde bedrijfsgevoelige informatie het voordeel dat iedereen hiermee aan de slag kan, aangezien je per gebruiker bepaalde rechten kunt instellen.