De gemiddelde werknemer drinkt meerdere koppen koffie of thee op een werkdag. Vroeger werden hier vaak wegwerpbekers voor gebruikt, maar steeds meer bedrijven zijn overgestapt op koffiemokken. Je kunt standaardmokken kopen, maar ze ook personaliseren. Omdat dit je meer kost, hebben gepersonaliseerde koffiemokken misschien niet je voorkeur. Jammer, want er zitten ook voordelen aan. In deze tekst zetten we de grootste op een rijtje.
Iedereen heeft zijn eigen mok
Gebruik je ‘kale’ mokken in de kleur(en) van je bedrijf? Dan drinkt iedereen elke dag uit een andere mok. Hier is op zich niets mis mee, maar het kan wel voor verwarring zorgen. Zo weet je misschien niet meer welke mok van jou is als er meerdere bij elkaar staan. In dat geval pak je waarschijnlijk een nieuwe en dat zorgt voor meer afwas. Met een gepersonaliseerde mok is dit niet langer het geval.
Als je een hekel hebt aan rondslingerende mokken, is het slim om ze van een naam te voorzien. Je weet dan precies wie je aan moet spreken als er ergens een mok staat. Mensen gaan zo beter op hun eigen spullen letten, waardoor je kantoor netter oogt.
Persoonlijk tintje aan de werkplek
Je kunt mokken bedrukken met de naam van je werknemers, maar ook met een leuke foto. Voor welke optie je ook kiest, je geeft een persoonlijk tintje aan de werkplek van je personeel. Het voegt bovendien een stukje gezelligheid toe aan het bureau. Een blik op een gepersonaliseerde mok tovert vaak een glimlach op het gezicht en dat zorgt voor meer werkplezier.
Goed voor het teamgevoel
Hoewel een bedrukte mok maar een kleine geschenk is, kan het een groot effect hebben. Geef je al je werknemers een persoonlijke koffiemok? Dan is dit vaak goed voor het teamgevoel, want het zorgt voor saamhorigheid. Geef nieuwe werknemers ook een gepersonaliseerde mok. Ze voelen zich hierdoor sneller onderdeel van het team.
Duurzaam
Koffie en thee drinken uit wegwerpbekers is niet meer van deze tijd. Het levert namelijk onnodig veel afval op. Geef je iedereen een eigen koffiemok? Dan is dit niet het geval. Deze mok kan voor iedere kop koffie of thee opnieuw gebruikt worden en dat zorgt voor minder afval. Je bespaart er ook door, want je hoeft niet telkens nieuwe bekers te kopen.
Reclamemiddel voor je bedrijf
Een laatste voordeel van gepersonaliseerde mokken is dat ze als reclamemiddel voor je bedrijf kunnen fungeren. Dit is vooral handig als je geregeld klanten over de vloer krijgt. Serveer je koffie of thee in een mok met het logo of in de kleuren van je bedrijf? Dan blijf je top-of-mind. Hierdoor kunnen ze in de toekomst vaker een product of dienst afnemen.
Zoek je nog een weggever voor een beurs? Dan denk je misschien al snel aan pennen of aanstekers bedrukken. Toch moet je gepersonaliseerde mokken niet te snel afschrijven. Ze kosten weliswaar meer, maar je onderscheidt je van de andere standhouders. Je geeft immers een uniek geschenk en daardoor blijf je beter ‘hangen’ bij degene die het krijgt.