Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Een zakelijke website laten maken: 3 tips

26 september 20233 minuten leestijdData & AI

Wil je een zakelijke website laten maken? Dan is er veel om over na te denken. In onze moderne samenleving is een eigen website onmisbaar. Dit is het eerste waar klanten naar kijken als ze op zoek gaan naar een geschikt bedrijf. Het is het visitekaartje van jouw onderneming. Je wilt een mooie website, maar hier ook niet te veel aan uitgeven. Maar dat is best lastig. Het aanbod van webdesigners is ongelooflijk groot.

Hoe maak je dan de juiste keuze? Wil jij een website laten maken in Tilburg en weet je niet waar te beginnen? Met behulp van de volgende tips helpen we je graag een beetje op weg.

Weet wat jouw verwachtingen zijn 

Nog voordat je op zoek gaat naar een webdesigner is het belangrijk om te weten waar de website aan moet voldoen. Wat zijn jouw verwachtingen? Wat is het doel van de website? Dit bepaalt immers voor een groot deel het uiterlijk en de functionaliteiten die de website moet hebben. Een amateur taartenbakker die vooral zijn portfolio online wil zetten, heeft behoefte aan een geheel andere website dan een grote webshop. Daar past ook een ander soort webdesigner bij. 

Begin dus met op een rijtje zetten waar je naar op zoek bent. Wat het doel is van de website en hoe je dit precies wil bereiken. Wil je bijvoorbeeld vooral informeren? Of is het de bedoeling dat je ook daadwerkelijk producten gaat verkopen via de site? 

 Stel een budget op 

De meeste ondernemers willen wel wat geld investeren in een eigen website. Dit is immers tegenwoordig van essentieel belang om naam te maken voor je bedrijf. Toch moet je wel een maximum budget opstellen om te voorkomen dat je meer uitgeeft dan nodig is. Prijzen voor websites verschillen enorm. De ene partij vraagt slechts enkele honderden euro’s, terwijl je voor de andere webdesigner duizenden euro’s kunt rekenen. Even Googelen en je merkt direct dat er heel veel keus is. Als je van tevoren weet hoeveel je maximaal kunt uitgeven, is het direct al een stuk gemakkelijker om een groot deel van de aanbieders weg te filteren. 

Het goede nieuws is dat er voor bijna elk budget wel een website te maken is. Wees je er wel van bewust dat de kwaliteit van de site ook echt afhangt van de prijs. Investeren loont. 

Neem contact op met meerdere webdesignbureaus 

Wist je dat je met de meeste webdesigners gewoon vrijblijvend contact op kunt nemen? Het kan dan ook echt geen kwaad om bij meerdere bureaus informatie aan te vragen. Dit zorgt er juist voor dat je duidelijk op een rijtje krijgt wat er mogelijk is, voor welke prijs en wat je een beetje kunt verwachten. Bovendien ontdek je zo ook al snel de verschillen tussen de diverse webdesigners. Belangrijk is ook dat er een klik is. Dat de webdesigner voldoende tijd voor je neemt en begrijpt wat jij wil met je website. Heel belangrijk om je begrepen te voelen, want zo ben je veel meer verzekerd van een goed eindresultaat. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    grens België - Nederland
    ActueelData & AI

    Ai in de Benelux: veel strategie, weinig uitvoering

    Jacob Spoelstra argwanend
    OpinieData & AI

    Spoelstra Spreekt: Veel te laat

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    ActueelData & AI

    EU breidt ai-platform uit met marktplaats en tools voor gen-ai

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs