Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

HubSpot voor beginnende webshops in de technische sector

14 juni 20223 minuten leestijdData & AI

Als je begint met een webshop komt er vaak meer bij kijken dan je van tevoren bedacht had. Je moet reageren op elke bestelling, je moet de klant op de hoogte houden van de status van de bestelling en je wilt natuurlijk ook dat de teksten bij de producten die je aanbiedt in je webshop duidelijk zijn. In het begin is het vaak zoeken naar de mogelijkheden om alles goed af te stemmen en te regelen.

Vanuit dat idee is het zinvol om je te oriënteren op het gebruik van HubSpot. HubSpot is een platform dat voor webshops veel voordelen biedt. Voordelen die je beter vanaf de start of als je net begonnen bent al kunt gebruiken dan dat je op een later moment allerlei keuzes moet maken die je vooraf had kunnen voorkomen door het gebruik van HubSpot

De voordelen van HubSpot voor je webshop

Als je een webshop hebt, wil je het liefste maar een ding en dat is dat de klanten tevreden zijn en de volgende keer bij je terugkomen om opnieuw een bestelling te plaatsen. Deze insteek is juist datgene wat je met HubSpot kan bereiken. Je kan ervoor kiezen om handmatig ieder contact te noteren, om handmatig te onthouden wanneer je weer welke klant moet benaderen met een mail of een nieuwsbrief om ze te wijzen op de mogelijkheden die je aanbiedt via je webshop maar je kan dit soort processen binnen HubSpot automatiseren en ervoor zorgen dat de klant geïnformeerd blijft over de verschillende mogelijkheden die er zijn.

Klantenservice

Een webshop ook als je die net begonnen bent kan niet zonder een duidelijke klantenservice. De klant die belt wil eigenlijk dat je weet wie hij is en wat hij besteld heeft. Daarnaast voelt de klant er weinig voor om meerdere malen hetzelfde verhaal te moeten vertellen omdat hij de verkeerde persoon aan de lijn heeft of omdat hij wordt doorgeschakeld. Met de goede registratie die je vanaf de invoering van HubSpot kunt gebruiken zorg je ervoor dat dit soort problemen vanaf het begin van de start van je webshop goed zijn geregeld en de klanten direct het gevoel hebben dat ze met iemand spreken die weet wat er allemaal aan de hand is.

Mogelijkheden

Ook voor de startende ondernemer biedt HubSpot veel mogelijkheden die je als ondernemer vooruithelpen. Een goede registratie is vanaf het eerste begin handig en een duidelijke koppeling tussen de sales en de contactgegevens zijn juist voor de startende webshop een bron van informatie. Met die gegevens kan je gericht je klanten benaderen met eventuele producten die passen bij de bestellingen die eerder zijn gedaan. Neem contact op met Webs voor de mogelijkheden. Zij zijn wereldwijd een van de top aanbieders om je te helpen met het op de juiste manier inschakelen van het HubSpot platform.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Remko Reinders op podium
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce: Ai-agent wint na voorzichtige start snel terrein

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    ActueelData & AI

    Kort: Esri simuleert extreem weer, update over de Ai-fabriek, omkoping Coinbase (en nog meer)

    Remko Reinders alegemeen directeur Salesforce Nederland
    AchtergrondData & AI

    Salesforce NL: Technologie ai-agents is volwassen, nu komt het op durf aan

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    OpinieData & AI

    Financiële risico’s beoordelen met ai: goed idee?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs