Begin dit jaar organiseerde YouLynq.me een Masterclass AI & LinkedIn Content voor haar klanten. Tim van Dorp, junior marketeer en designer, was aanwezig bij deze Masterclass en deelt drie learnings voor de toepassing van Artificial Intelligence (AI) in Business Content strategy voor LinkedIn:
Bekijk per bedrijf welke AI-tool geschikt is om in te zetten.
AI is booming, er zijn veel tools op de markt. Wees daarom kritisch bij de keuze welke tool je wel of juist niet gebruikt. Kies je ervoor om ChatGTP in te zetten voor het formuleren van teksten? Publiceer deze content dan nooit zonder de bronnen te checken. Geef er bovendien nog jouw eigen ‘persoonlijke touch’ aan.
Use it as a support, not a replacement.
Zet AI in als inspiratiebron, om een start met een tekst te maken. Bijvoorbeeld: ‘schrijf een blog over 5 trends in B2B marketing 2023.’ Je hebt dan al een begin voor jouw blog. Neem deze tekst, zie de eerste learning, niet klakkeloos over. Geen ‘copy-paste’ maar maak het een eigen verhaal. Dat draagt bij aan de geloofwaardigheid van jouw bedrijf. Bovendien waardeert Google dit ook meer en voorkom je de negatieve impact voor de SEO.
Wees creatief en start.
Ben je nog niet bekend met AI-tools? Bekijk filmpjes en lees artikelen om kennis op te doen. Sta voor nieuwe toepassingen open. Experimenteer. Misschien past het wel of juist niet binnen jouw strategie, maar door je erin te verdiepen doe je basiskennis op en leer je over de toepassingen.