Wie 2020 zegt komt al gauw uit op het gespreksonderwerp online werken wat toen voor het eerst massaal gedaan werd in Nederland maar ook vele andere landen om ons heen. Wie 2021 zegt, begint binnen de kortste keren over een compleet online leven. De boodschappen via de app bestellen en thuis laten bezorgen, de laatste kledingmode via de telefoon bekijken en indien er leuke tussen zitten direct online bestellen, online evenementen, online borrels, online opleidingen volgen etc. Wie 2022 zegt, weet niet beter dan dat het toekomstige leven nog veel meer via de online weg gaat verlopen. Wat biedt deze maatschappij ons en wat kan dit voor jouw betekenen?
Online kansen in 2022
Het steeds meer online denken en doen van de mensheid biedt volop kansen voor degenen die hier een steentje aan bij willen dragen. In de vorm van een webshop die mensen voorziet van producten of diensten, een online crypto beleggingsplatform waar bijvoorbeeld de cosmos coin verhandelt kan worden, het bieden van kennis en informatie via een website of blog, voor de studenten een online leeromgeving ontwikkelen waardoor men nog succesvoller vanuit huis kunnen werken aan hun studie en loopbaanontwikkeling, het bieden van zorg via het internet etc. De online markt in Nederland is bij lange na nog niet verzadigd, de steeds meer online en mobiel bereikbare medemens in Nederland is een ideale doelgroep voor de online ondernemer.
De juiste aanpak
Om bovenop deze kans te springen en deze te verzilveren is het wel zaak om hier goed mee om te gaan. Het is voor de oudere generatie soms nog wel eens een uitdaging om van de traditionele offline manier van handelen over te stappen naar de online manier van handel drijven. Gelukkig is de jongere generatie hiervoor in het leven geroepen om waar nodig een handje te helpen. Online ondernemen vraagt een andere manier van denken waarbij een andere strategie gevraagd wordt. Online marketing is een factor die van belang is voor het succesvol opzetten van een online onderneming. Een crypto platform ontwikkelen is één ding, de volgende uitdaging is het aan de man brengen van deze nieuwe ontwikkeling. Zonder kijkers heb je namelijk ook geen kopers. Wil je graag dat men crypto zoals bitcoin of raydium kopen gaat via jouw app of platform en niet bij die van de concurrent? Maak jezelf dan online zichtbaar en onderscheidend ten opzichte van de buurman die hetzelfde probeert te doen.
Denk zoals je doelgroep
Een ontzettend gaaf nieuw product uitgevonden welke je graag online wilt vermarkten? Website, webshop, linkbuilding, SEO en SEA via Channable tip-top in orde maar nog steeds geen winkelwagens die gevuld worden binnen jouw online bedrijf? Denk eens na over wat jouw doelgroep graag wil en hoe deze het gepresenteerd wil hebben. Vele ondernemers die net beginnen handelen en organiseren alles vaak vanuit hun eigen denken, waar op zich niets mis mee is, maar indien dit niet overeenkomt met hoe jouw doelgroep het graag ziet, kun je het wel shaken. Verplaats je daarom in de klant zijn gedachten. Denk, lees, schrijf, ontwikkel en doe zoals de klant het graag ziet gebeuren. Als crypto belegger zit je bijvoorbeeld niet te wachten op een handelsplatform die onoverzichtelijk of niet gebruikersvriendelijk is. Sla de plank niet mis en laat je nieuwe idee, product of dienst daarom altijd geregeld beoordelen door een wildvreemde, een externe partij zoals een online marketing bureau die verstand en ervaring heeft van de online markt en de online manier van denken, een potentieel geïnteresseerd iemand of een concurrent om erachter te komen waar je wellicht nog bij kunt sturen om de perfecte online ervaring te creëren.