Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Pandora legt met ERP-transformatie basis voor groei

12 december 20223 minuten leestijdSoftware & Development

Pandora, het grootste sieradenmerk ter wereld, transformeert zijn bedrijfsprocessen met RISE with SAP. Dit is onderdeel van een ambitieus groeiplan voor de komende jaren. Met SAP S/4HANA Cloud als het nieuwe ERP-systeem legt Pandora een digitaal fundament voor toekomstige groei.

Pandora ontwerpt en fabriceert eigentijdse sieraden voor een betaalbare prijs. Deze producten worden verkocht in meer dan 100 landen via 6.400 verkooppunten, waaronder ruim 2.400 conceptstores. Net als andere retailmerken staat Pandora voor de uitdaging om te voldoen aan de eisen van de moderne consument. Die verwacht tegenwoordig een gestroomlijnde, gepersonaliseerde klantervaring, zowel online als in de winkels.

Nieuw ERP-systeem 

De nieuwe groeistrategie van Pandora is gebaseerd op vier pijlers: merk, ontwerp, personalisatie en kernmarkten. De overkoepelende doelstelling is dat Pandora het grootste en meest gewilde merk in de markt voor betaalbare sieraden blijft. Dit wordt mede gerealiseerd via een digitaliseringsslag die allerlei bedrijfsprocessen van Pandora optimaliseert. Een belangrijk onderdeel hiervan is de implementatie van een nieuw ERP-systeem: SAP S/4HANA Cloud.

“Na een periode waarin we opnieuw de verbinding zochten met onze klanten, met een focus op het Pandora-DNA en de belangrijkste producten zoals de Moments-armband en -bedeltjes, zitten we nu in de opschaalfase”, zegt David Walmsley, Chief Digital & Technology Officer bij Pandora. Volgens hem is de ERP-transformatie vooral gericht op ‘finance, alles dat te maken heeft met de inventaris en de end-to-end bedrijfsprocessen die de klantervaring weerspiegelen’.

Echte omnichannel-ervaring 

De implementatie moet in 2026 volledig voltooid zijn. Pandora kan zijn klanten dan een omnichannel-ervaring bieden waarbij transacties en interacties altijd soepel verlopen, zowel online als in de winkels. Zij kunnen bijvoorbeeld in realtime zien hoeveel producten er op voorraad zijn. Ook voorkomt dit situaties waarin een product voorradig lijkt maar dat in werkelijkheid niet meer is, wat soms gebeurt als de drie huidige systemen niet met elkaar gesynchroniseerd zijn. Dit sluit goed aan bij andere recente initiatieven van Pandora zoals click & collect. Hierbij winkelt de klant online, om het product vervolgens in de winkel op te halen.

“Met SAP S/4HANA for Retail, SAP Customer Activity Repository (CAR), SAP Business Technology Platform (BTP) en andere digitale verbeteringen zijn wij in staat om overal ter wereld dezelfde klantervaring te bieden”, aldus Walmsley. “Als het systeem volledig is uitgerold, zijn de leveringsdetails en beschikbaarheid niet meer afhankelijk van de locatie van de klant. In plaats daarvan zien klanten dezelfde verkrijgbare sieraden en individuele suggesties voor aankopen, waar ter wereld zij ook winkelen.”

“Bij Pandora willen we van shoppen een persoonlijke ervaring maken”, vervolgt hij. “De technologie van SAP en andere digitale tools helpen ons de klant te begrijpen en te verrassen, de magie rond het maken van herinneringen staat centraal. Zo maken we het niet alleen gemakkelijk voor onze klanten, maar creëren we ook ambassadeurs voor ons merk.”

Partner Accenture 

Accenture ondersteunt Pandora tijdens hun SAP S/4HANA Cloud-reis. Het belangrijkste focusgebied voor Pandora is het bouwen van een lean digitale kern om het ambitieuze groeiplan wereldwijd te ondersteunen. Dit omvat onder meer het beheer van operationele data, het vergroten van de transparantie en het verhogen van de productiviteit in de gehele organisatie.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Staat van Digitale Connectiviteit binnen de Bouw- en Installatiebranche 2025

    Digitale connectiviteit is de kern van veel processen in de bouw en volgens insiders van strategisch belang voor de toekomst van de sector. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Europese beurzen voor grensverleggend UvA-onderzoek in it

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    ActueelOverheid

    Gemeente Breda verruilt Centric voor Unit4

    ActueelSoftware & Development

    Kort: Elastique op Sri Lankaans avontuur, Panasonic helpt The AA, Main koopt Carwise-duo (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs