Wellicht een herkenbaar gevoel; je maakt een website en vervolgens Google je eigen pagina. Resultaat? Onvindbaar. Dit geeft niet alleen een teleurgesteld gevoel, het geeft ook een gevoel alsof je vele euro’s hebt weggegooid. Hierbij alvast een schrale troost; dat is niet het geval. Wel is er de nodige actie vereist om ervoor te zorgen dat jij (weer) zichtbaar wordt in Google. Daarom drie tips op een rij die heel efficiënt zijn gebleken. Wat écht het meest invloed heeft? Dat blijft een gecalculeerde gok want de wereld van Google blijft een ondoorgrondelijke, waar niemand exact van weet hoe die werkt.
1. Wie schrijft die blijft
Het schrijven van content voor jouw website en dit regelmatig publiceren werkt ontzettend goed waar het gaat om zichtbaarheid in Google. Ga niet in één keer 10 blogs schrijven en plaatsen om vervolgens maanden niks te doen. Verspreidt dit juist over een langere periode en doe dit consequent. Schrijf daarnaast blogs die ook relevant zijn voor jouw branche en target hier je zoekwoorden op. Een bakker schrijft natuurlijk over ‘brood’ en niet over ‘schoenen’. Tenzij hij hele lekker schoenen van marsepein maakt natuurlijk.
2. Social media linken
Het linken van social media kanalen aan jouw eigen site kan enorm helpen voor de vindbaarheid. Het is daarnaast belangrijk dat je een achterban hebt op deze kanalen en deze ook behoudt. Ga geen volgers kopen, maar start met het zelf volgen van mensen en bedrijven. Je zult zien dat het resultaat dan vanzelf volgt. Ook is het aan te raden zelf actief te zijn door te reageren op posts van anderen.
3. Google erkend
Zorg ervoor dat wanneer mensen jouw bedrijf googelen, er dan een profiel naar voren komt. We kennen ze allemaal wel; de locatie, openingstijden, kleine foto, reviews en een knop naar de website. Hier is Google natuurlijk dol op, dus maak zo’n profiel ook voor jouw bedrijf aan en je resultaten zullen direct omhoog schieten.
Om echt snel en efficiënt te werk te gaan is het raadzaam niet zelf maar aan de slag te gaan. Huur een professional in en laat deze eerst een contentstrategie bepalen voor jouw SEO-resultaat. Hiermee schiet je gericht en niet met een schot hagel. Een betrouwbaar en goed SEO-bureau is dan alles wat nodig is. Het kost wellicht even wat geld, maar de resultaten betalen zich dubbel en dwars op termijn uit!