Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Zendesk introduceert Sunshine Conversations

3 oktober 20193 minuten leestijdSoftware & Development

Zendesk heeft Sunshine Conversations aangekondigd. Dit is een API-gebaseerd platform waarmee organisaties klantgesprekken via  verschillende populaire kanalen kunnen integreren. Ook kunnen zij direct met klanten communiceren en transacties doen. Daarnaast stelt het platform ontwikkelaars in staat messaging toevoegen aan eigen apps en diensten om ervan verzekerd te zijn dat klanten zowel via de website, sociale kanalen en binnen de app berichten kunnen versturen en ontvangen.

Met Sunshine Conversations kunnen bedrijven gesprekken die vanuit sales, service en marketing worden verstuurd op één platform verzamelen zodat medewerkers inzicht hebben in juiste context, op gepaste wijze kunnen reageren en waar nodig gesprekken kunnen opvolgen.  

“Messaging evolueert van een eenvoudig communicatiekanaal naar een nieuwe interface voor bedrijven om klanten aan zich te binden, met hen te communiceren en transacties te doen”, zegt Warren Levitan, Vice President Conversational Business bij Zendesk. “We zijn verheugd om een impuls te geven aan de toekomst van conversational business waarin bedrijven traditionele service en sales-gesprekken kunnen transformeren naar rijke en interactieve ervaringen.”

image
image

Open CRM-platform Zendesk Sunshine

Sunshine Conversations is onderdeel van Zendesk’s open en flexibele CRM-platform, Zendesk Sunshine, waarmee bedrijven klantdata kunnen samenbrengen om de beste klantervaring te leveren. Zendesk Sunshine is geïntroduceerd in november 2018 en gebouwd op Amazon Web Services (AWS). Het stelt organisaties in staat om al hun klantdata te integreren en hier inzicht in te krijgen, ongeacht waar de data zich bevindt. Ook geeft het ontwikkelaars de mogelijkheid om sneller apps en diensten voor klanten te ontwikkelen. 

Gartner verwachten dat in 2022 bij 70% van de klantinteracties gebruik wordt gemaakt van opkomende technologieën zoals machine learning-applicaties, chatbots en mobiele messaging, dit in vergelijking tot 15% in 2018. Met Sunshine Conversations kunnen bedrijven één continue conversatie voeren terwijl contacten via verschillende kanalen lopen zoals Facebook Messenger, WhatsApp, LINE, WeChat, Telegram, Twitter DM, Viber, Kakao Talk, SMS, RCS en via native web-, iOS- en Android-apps.

Het platform stelt bedrijven in staat communicatie met klanten naar een hoger niveau te tillen dan alleen sms-en door onder meer:

  • Integratie van bots en AI-services voor gepersonaliseerde interacties en naadloze gesprekken tussen bots en mensen.
  • De mogelijkheid om te bouwen aan rijke, interactieve ervaringen. Bijvoorbeeld bij het browsen naar producten, het maken van reserveringen en het doen van betalingen rechtstreeks vanuit de messaging interface.
  • Conversatiedata te kunnen delen binnen het bedrijf waarmee iedereen inzicht heeft in de context zodat klanten beter kunnen worden bediend.

Naast de communicatie via social kanalen zorgen de SDK’s van Sunshine Conversations ervoor dat moderne messaging kan worden aangepast en geïntegreerd in de website en mobiele apps van organisaties zodat er een merkervaring op maat ontstaat. 

Zo kunnen organisaties met Sunshine Conversations naadloos gesprekken die met de klant via de website zijn gevoerd voortzetten op ieder gewenst mobiel messaging-kanaal. Daarmee wordt de klant bediend waar deze is, terwijl de context van het gesprek niet verloren gaat. Sunshine Conversations is gebouwd op het platform dat is eerder dit jaar is gekocht van Smooch Technologies Holdings ULC.

Sunshine Conversations is per direct beschikbaar voor klanten.

image
image

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    ActueelSoftware & Development

    Rodeo Software-oprichter Vos veroordeeld tot 63 mln schadevergoeding

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Proximus en Thales vernieuwen it bij Navo, ASR in zee met Outsystems (en meer)

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Cybercrimineel ligt op de loer in hoogseizoen, Centric verkoopt Belgische detachering (en meer)

    toetsenbord met security-icoontjes in de vorm van sloten die open en dicht zitten.
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: European Security Program Microsoft, Atos ondersteunt Nations League, ai-assistent in A&H-winkels (en meer)

    ActueelSoftware & Development

    Kort: 10 miljoen voor Wuunder, TCS kennispartner verzekeraars, Frans factuurplatform naar Benelux (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Grote Ierse aankoop Wolters Kluwer, VirtualMetric haalt 2,25 miljoen op, nieuwe directeur Calco (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs