Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Yahoo breekt records op Wall Street

25 april 1996 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Ad Mulder
Ad Mulder

De beursnotering van het piepkleine Internet-bedrijfje Yahoo is een doorslaand succes geworden voor de institutionele beleggers die hun Yahoo-aandelen op de beurs hebben gebracht. De oorspronkelijke prijs was gezet op dertien dollar per aandeel; de eerste notering liet al 24,50 dollar zien. De koers stoof vervolgens naar een top van 43 dollar om uiteindelijk te sluiten op 33 dollar. Dat is nog altijd een indrukwekkende 154 procent stijging ten op zichte van de introductiekoers.

Yahoo levert een zogenoemde ‘zoekmachine’-dienst op Internet die iedere Web-ganger gratis kan gebruiken. De Yahoo-website wordt dagelijks door vele miljoenen mensen bezocht. Het bedrijfje dat vorig jaar slechts 1,4 miljoen dollar omzette en een slordige 600.000 dollar verlies leed, hoopt zijn geld te gaan verdienen met advertenties op het Web.
Met de introductie van Yahoo, een naam die in het Amerikaans zoveel betekent als ongelikte beer, is aangetoond dat de belangstelling voor Internet-gerelateerde aandelen nog steeds onverminderd groot is. Dit ondanks de weinig realistische waarderingen die beleggers aan Internet-bedrijven toedichten. Yahoo is nu ruim 800 miljoen dollar waard, een vijfde van bijvoorbeeld een gevestigd bedrijf als Apple. Bij analisten bestaat twijfel over de potentie van Yahoo. Ten eerste bezit het de search engine-technologie niet, die is in licentie genomen van Opentext. Ten tweede bestaat er forse concurrentie van Excite, Lycos en vooral Alta Vista (van Digital Equipment). Vooral deze laatste levert volgens kenners een snellere en completere zoekmachine dan Yahoo. AM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Meer spreiding datacenters door knelpunten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs