Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Internet heeft schrijnend tekort aan inbel-lijnen

27 juni 1996 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
correspondent
correspondent

AMSTERDAM – De gezamenlijke Nederlandse Internet-providers kampen met een schrijnend tekort aan inbel-lijnen. Uit een onderzoek van Moret, Ernst & Young blijkt de totale capaciteit slechts een kwart van benodigde inbel-capaciteit te zijn.

De meeste aanbieders van Internet hebben veel te weinig modems. Daarom moet vaak lang op een verbinding worden gewacht. Volgens Moret zou er op elke tien abonnees een modem moeten zijn om de pieken goed op te vangen. Nederland telt ongeveer 175.000 Internet-gebruikers, voor wie er slechts 4400 modems beschikbaar zijn. Dit aantal is volstrekt onvoldoende om op drukke tijden het inbellen ongestoord te laten verlopen. Daarnaast is de filevorming op het Net te wijten aan onvoldoende dikke ‘pijpen’ van de provider naar het Internet.
Moret vindt de service evenmin indrukwekkend. Om voldoende service aan abonnees te bieden, dient een provider tenminste dagelijks 10 tot 12 uur bereikbaar te zijn. Ruim 30 procent van de aanbieders voldoet niet aan dit criterium.

Veel kaf

Uit de matige prestaties van de Internet-aanbieders trekt Moret de conclusie dat er nog erg veel kaf onder het koren is. Er bestaan nog veel kleine aanbieders. 80 Procent van hen heeft één tot tien medewerkers in dienst. Volgens Moret is dat te weinig, gelet op de toenemende complexiteit van de dienstverlening. Verwacht wordt dat onder druk van de concurrentie nogal wat aanbieders zullen verdwijnen. 88 Procent van de ondervraagde providers is het eens met de stelling dat er de komende drie jaar een sanering zal plaatsvinden.
Interessant in dit verband is het gegeven dat 86 procent van de respondenten van plan is de komende drie jaar samenwerkingsverbanden aan te gaan. Als belangrijkste strategische samenwerkingspartners worden genoemd: informatie-leveranciers, andere Internet-providers, grafische bedrijven en IT-ondernemingen, de PTT en kabelmaatschappijen. Corr.

Meer over

Netwerken

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs