Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Meten is weten

30 januari 1997 - 23:00AchtergrondCarrière
Hoofdredactie Mark Plekker
Hoofdredactie Mark Plekker

De restyling van Computable is nu enkel maanden achter de rug. Een restyling heeft niet slechts plaats omdat de redactie dat leuk vindt, maar om de lezer een dienst te bewijzen. Doel van deze verandering was vooral om het contact met de lezers een nieuwe impuls te geven, zoals je een relatie af en toe moet oppoetsen.

Verhoging van het leescomfort, grotere duidelijkheid en een verbeterde structuur waren een paar belangrijke richtsnoeren. Om na te gaan of we op de goede weg zijn peilt Onderzoeksbureau R&M regelmatig de bevindingen van een selectie van onze lezers. De eerste uitkomsten zijn nu bekend geworden. Laten we beginnen met het slechte nieuws; 8 procent vindt dat Computable er sinds 15 november op achteruit is gegaan. Jammer, maar ook hier geldt ‘waar gehakt wordt vallen spaanders’. 60 Procent is het erover eens dat de nu doorgevoerde veranderingen een verbetering zijn, terwijl 32 procent het blad nu even goed vindt als vroeger. Dit beeld strookt met de opvattingen zoals die via Computable Online de redactie bereiken.
Natuurlijk draait alles om de inhoud, desondanks is de vorm belangrijk. Opvallend is het, dat wat wij als redactie belangrijke verbeteringen vinden – zoals het gebruik van kleur, aanpassing van de lay-out, verfijning van het logo – dat die verbeteringen ook door de lezers positief zijn ontvangen.
De kwaliteitsverbetering die wij nastreven is een continu proces. We blijven daarom nagaan wat de lezer vindt van ons blad. De redactie voelt zich gesterkt door het feit dat bijna 90 procent van de lezers aangeeft het als een gemis te beschouwen wanneer zij het zonder Computable zouden moeten stellen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    eigenwijs overmoed overconfidence
    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: phishing nummer één wegens overmoed, klok tikt voor cio’s (en meer)

    OpinieWerkplek & Beheer

    Digitale weerbaarheid vereist verschuiving van reactief naar proactief

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs