Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Yahoo betaalt forse meerwaarde Geocities

28 januari 1999 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Zoekmachine annex Internet-portaal Yahoo betaalt een meerwaarde van bijna 100 procent voor web-gemeenschap Geocities. Yahoo legt 4,58 miljard dollar neer voor het bedrijf dat een marktwaarde van 2,3 miljard dollar heeft. De koop, die gisteren tot stand kwam, moet in het tweede kwartaal afgesloten worden.

Met de overname krijgt Yahoo een krachtige Internet-merknaam in handen; Geocities krijgt via Yahoo een groter web-bereik. "We willen Geocities handhaven als zelfstandige naam, deze is namelijk veel waard", zegt Yahoo-president Tim Koogle. Overigens leed Geocities vorig kwartaal een verlies van 8,4 miljoen dollar op een omzet van 7,5 miljoen dollar.
Yahoo presteerde het afgelopen kwartaal beter; het boekte een winst van 18,5 miljoen dollar op een omzet van 76,4 miljoen dollar. Het ruilt nu 10,6 miljoen eigen aandelen voor de 31,4 miljoen uitstaande aandelen van Geocities. Daarnaast converteert Yahoo ongeveer 8,9 miljoen aandelenopties van de nieuwe dochter in drie miljoen Yahoo-aandelen.
De aankoop van Geocities is slechts één van de vele recente fusies en overnames in de Internet-wereld. Vorige week kocht Internet-leverancier @Home Excite – een concurrent van Yahoo – en eind vorig jaar nam online-dienst America Online softwareleverancier Netscape over. Analisten menen dan ook dat zoekmachine Lycos, de op drie na meest bezochte website, onder aanzienlijke en toenemende druk staat om ook een partner te vinden in de snelkrimpende vijver van Internet-portalen.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Kernapplicaties smeken om platform- en devops-aanpak

    Gemeentehuis
    ActueelData & AI

    Ook gemeente Emmen start met ai-systeem voor raadsinformatie

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Onkraakbaar: België en Luxemburg delen eerste grensoverschrijdende quantumverbinding

    VDI virtual desktop infrastructure cloud computing
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kwart organisaties zoekt alternatief voor virtualisatieoplossing

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Joule verandert alles: zo werken we straks met erp

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs