Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

BKR bekijkt voortaan gsm-abonnementen

13 december 2000 - 14:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Het BKR in Tiel, vooral bekend als controleur van persoonlijke leningen, gaat vanaf volgende maand ook alle aanvragen bekijken voor gsm-abonnementen.

Hoewel geen enkel telecombedrijf daar cijfers over wil vrijgeven, is wel duidelijk dat een groeiend aantal mensen zijn gsm-rekening niet voldoet of niet kan voldoen.
Het BKR wil voorkomen dat mensen in de problemen komen door hun mobiele-telefoonrekeningen door vooraf te bekijken of iemand een gsm wel kan betalen. Het Bureau Krediet Registratie houdt nu vooral bij of en voor hoeveel geld iemand persoonlijke leningen heeft. Bij het aanvragen van een (nieuwe) persoonlijke lening of een hypotheek wordt standaard bij het BKR informatie gevraagd.
Met de registratie per 1 januari is iedereen beter af, aldus het BKR. De telecombedrijven, omdat die als het goed is straks met minder wanbetalers komen te zitten. Maar ook de consument heeft belang bij een ’waakhond’ die ervoor zorgt dat hij geen verplichtingen aangaat die hij financieel helemaal niet kan behappen. Gsm’s bieden de voor menige consument de gevaarlijke combinatie van laagdrempeligheid in het gebruik en tarieven waardoor de kosten hoog kunnen oplopen.
Het bureau heeft naar eigen zeggen nog een tweede reden om gsm-abonnementen in de bestanden op te nemen: de verwachting dat mobiele telefonie en financiële dienstverlening steeds meer geïntegreerd zullen worden. Betalen via de gsm wordt straks wellicht net zo gewoon als nu met de pinpas. Goed toezicht is dan onontbeerlijk, vindt het bureau.
 
Sjaak Smakman
 

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs