Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

AOL: buitenlandse avonturen erg duur

01 maart 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

AOL Time Warner heeft twijfels over uitbreidingen in buitenland. Topman Bob Pittman noemt ze lastig, kostbaar en langdurig.

De buitenlandse activiteiten van het grootste mediaconcern worden nauwlettend gevolgd door analisten nu de fusie een feit is en grote concurrenten als Microsofts MSN en Yahoo! zich heel nadrukkelijk wel op wereldwijde expansie richten.
Op een forum in New York benadrukte Pittman echter dat expansie veel tijd en geld kost. "Je moet veel uitgeven om de aandacht op je te vestigen. Het werkt wel, maar het duurt wel een hele lange tijd." Hij merkte ook op dat het in tal van landen door allerlei restrictieve bepalingen moeilijk is voet aan de grond te krijgen.
Uiteindelijk komt ook AOL Time Warner er wel, denkt hij. Alle hobbels worden wel geslecht. Zo gelooft hij er vast in dat er overalflatrate-internet zal komen, doodsimpel omdat de consument daarom vraagt. En flat-rate kan de doorbraak vormen naar een gerichte commerciële exploitatie, omdat de consument dan veel langer op het net blijft dan wanneer hij telefoontikken moet betalen.
Geld verdienen met internet bestaat volgens Pittman uit drie onderdelen: de inkomsten uit de abonnementen, de verkoop van producten via het internet aan je klanten en uiteraard advertenties op de website. Hij benadrukte daarbij dat het vooral de provider is die moet investeren in zijn relatie met de klant en niet andersom.
Voor sombere verhalen over het internet is bij Pittman geen ruimte. "We staan nog maar aan het begin. Alle stukjes van de puzzel liggen nu op hun plaats, de consument is er klaar voor en alles wat we nu moeten doen is leveren." De opkomst van het breedbandinternet zal de ontwikkelingen daarbij nog een extra zetje in de rug geven, gelooft de AOL-topman.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs