Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

AOL: buitenlandse avonturen erg duur

01 maart 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

AOL Time Warner heeft twijfels over uitbreidingen in buitenland. Topman Bob Pittman noemt ze lastig, kostbaar en langdurig.

De buitenlandse activiteiten van het grootste mediaconcern worden nauwlettend gevolgd door analisten nu de fusie een feit is en grote concurrenten als Microsofts MSN en Yahoo! zich heel nadrukkelijk wel op wereldwijde expansie richten.
Op een forum in New York benadrukte Pittman echter dat expansie veel tijd en geld kost. "Je moet veel uitgeven om de aandacht op je te vestigen. Het werkt wel, maar het duurt wel een hele lange tijd." Hij merkte ook op dat het in tal van landen door allerlei restrictieve bepalingen moeilijk is voet aan de grond te krijgen.
Uiteindelijk komt ook AOL Time Warner er wel, denkt hij. Alle hobbels worden wel geslecht. Zo gelooft hij er vast in dat er overalflatrate-internet zal komen, doodsimpel omdat de consument daarom vraagt. En flat-rate kan de doorbraak vormen naar een gerichte commerciële exploitatie, omdat de consument dan veel langer op het net blijft dan wanneer hij telefoontikken moet betalen.
Geld verdienen met internet bestaat volgens Pittman uit drie onderdelen: de inkomsten uit de abonnementen, de verkoop van producten via het internet aan je klanten en uiteraard advertenties op de website. Hij benadrukte daarbij dat het vooral de provider is die moet investeren in zijn relatie met de klant en niet andersom.
Voor sombere verhalen over het internet is bij Pittman geen ruimte. "We staan nog maar aan het begin. Alle stukjes van de puzzel liggen nu op hun plaats, de consument is er klaar voor en alles wat we nu moeten doen is leveren." De opkomst van het breedbandinternet zal de ontwikkelingen daarbij nog een extra zetje in de rug geven, gelooft de AOL-topman.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    zorg ai
    Data & AI

    Kort: Zorg-ict beweegt van capex naar opex, Nederlandse ai-startups halen geld op, Franse llmaas (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Extra geld voor Nederlandse ruimtevaart

    Cloud & Infrastructuur

    Private 5G groeit uit tot ruggengraat van industriële digitalisering

    Security & Awareness

    Kort: Herstel ot-cyberindicent duurt weken, Conclusion weg als hoofdsponsor FC Utrecht (en meer)

    halfgeleider
    Innovatie & Transformatie

    Fabriek voor fotonische chips versterkt Nederlandse halfgeleiderwaardeketen

    Data & AI

    AI Coalitie 4 NL: investeer 5 miljard in Nederlandse ai

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs