Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Webwinkels blijken vrouwonvriendelijk

12 april 2001 - 13:00ActueelCloud & Infrastructuur
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

AMSTERDAM – Veel webwinkels missen de boot, omdat ze onvoldoende rekening houden met het feit dat vrouwen anders op internet navigeren dan mannen.

Vrouwen willen gericht kijken, kiezen en kopen. Terwijl mannen het prettig vinden om te surfen.
VODW Marketing denkt dat webwinkels meer rendement kunnen halen door de internetklant ’ouderwets’ te volgen. Opvallend is het grote aantal ontevreden bezoekers van webwinkels, stelt dit adviesbureau. Voor ruim de helft van de afhakers geldt dat lastige navigatie een reden is om geen aankoop te doen.
Adviseur Beate Crombags: "En als er al wel wat wordt verkocht, is het moeilijk rendement op die verkoop te genereren. Een nieuwe klant brengt in het eerste kwartaal zo’n vijftig gulden op, in ieder volgend kwartaal het dubbele. Dat lijken goede cijfers, maar de ervaring leert dat twee derde na een eerste bezoek of aankoop niet meer terugkomt."
VODW onderstreept het belang de klant nauwlettend in de gaten te houden. Beate Crombags: "Gewone supermarkten besteden veel aandacht aan displays, looprichtingen binnen de winkel en de plek waar een product staat. Het management wil precies weten wat de klant waar, wanneer, waarom en hoe lang in de winkel doet. Omdat webwinkels aan deze ’ouderwetse’ manier van het volgen van een klant beslist een voorbeeld kunnen nemen, hebben wij E-prover ontwikkeld." Dit programma houdt alle fasen van het bezoek- en verkoopproces nauwlettend in de gaten. Een zogeheten ’E-prover Dashboard’ maakt visueel duidelijk waar het proces stokt. Het toont metertjes voor de verschillende stappen van het bezoekproces.
 
Redactie VNUnet
 

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel mogelijk weer ‘great’ als semi-staatsbedrijf

    QR Computable Kort 15 aug '25
    ActueelData & AI

    Kort: NL-data op kernenergie, ai-incidenten kosten 8 procent, phishing via QR (en meer)

    M&A, Fusie & Overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Bluetron IT verkoopt tapereparatie-divisie aan Sprague

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Your.Cloud bouwt aan Europees msp-collectief

    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft schaft volumekortingen af

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel-topman Tan overleeft confrontatie met Trump

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs