Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Hotmail knijpt gratis diensten af

25 juli 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Microsofts e-maildienst Hotmail vermindert geleidelijk de gratis aspecten en functionaliteit. Het bedrijf wist nu verzonden e-mailberichten die ouder zijn dan een maand.

De gebruikersvoorwaarden zijn op 16 juli gewijzigd en bevatten nu de clausule dat verzonden berichten die meer dan een maand oud zijn, worden verwijderd van de Hotmail-servers. E-mails van vóór 16 juni zijn nu verwijderd.
 
Dit moet gebruikers over krijgen naar de betaalde subdiensten van Hotmail, waaronder meer opslagruimte voor ontvangen en verzonden berichten. Veel gebruikers bewaren verzonden berichten bij wijze van archief. Dit kost Hotmail echter veel schijfruimte.
 
Microsoft zegt ruim 110 miljoen gebruikers te hebben voor zijn e-maildienst. Hiervan hebben slechts 300 duizend zich ingeschreven voor de betaalde extra opslag. Eerder kapte het softwarebedrijf al de gratis POP-toegang tot Hotmail-mailboxen af, waardoor gebruikers niet langer hun mail offline konden lezen en opstellen.
 
Analisten zien hierin een zoveelste teken van de neergang van gratis internet-diensten. Eerder deze maand deed Apple een soortgelijke stap toen het zijn gratis maildienst Mac.com koppelde aan online-opslag en kalenderdiensten om er 99 dollar per jaar voor te rekenen. Dit geheel is herdoopt tot .Mac, naar voorbeeld van Microsofts .Net-plannen die volgens Apple-topman Steve Jobs beloven wat zijn bedrijf al enige tijd biedt aan consumenten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    OpinieData & AI

    Van copiloten tot duurzame ai-modellen: hoe ai waarde toevoegt

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: TU/e lanceert nieuw high-tech-onderzoeksinstituut, veel minder cyberincidenten in Nederland (en meer)

    Vote now stem nu stemmen Awards
    ActueelOverheid

    Leden VNG stemmen in met ict-collectivisering

    ActueelOverheid

    Tweede Kamer wil snelle behandeling Nederlandse Digitaliseringsstrategie

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    Digitale overheid
    ActueelOverheid

    Nederland scoort in EU bovengemiddeld bij digitale overheidsdiensten

    18 reacties op “Hotmail knijpt gratis diensten af”

    Nieuwere reacties »
    1. jan schreef:
      26 juli 2002 om 09:42

      losers, alsof ze nog niet genoeg winst maken…..

      Login om te reageren
    2. rob schreef:
      26 juli 2002 om 10:48

      ja, ouwe linux vriend.
      Zonder enige commerciele ambitie bereik je weinig.
      Een business model werkt kennelijk niet.

      Login om te reageren
    3. Arjen Iedema schreef:
      26 juli 2002 om 14:16

      Ach, waar is die goede oude tijd dat Hotmail nog Hotmail was en geen Microsoft en dat ze nog eens berichtten dat ze al 2 miljoen gebruikers hadden en zo…
      Dat een archief van verzonden EXTRA schijfruimte zou kosten is volgens mij onzin: iedere gebruiker heeft een vaste hoeveelheid schijfruimte, en dat geldt voor alle gebuikte folders.
      …had ik toch eens de mail van Hotmail moeten blijkbaar…ben ik nu waarschijnlijk oude mail kwijt…en dus een stukje sentiment…snik

      Login om te reageren
    4. Mister Money schreef:
      28 juli 2002 om 16:12

      Ach, het geld is door (bijna) alle commerciele bedrijven heilig verklaard. De menselijke aspecten zijn niet meer van belang. Wat maakt het nou uit dat een kind van een bijstandsmoeder na 3 jaar lang hard sparen een 2e handscomputer kan kopen, om er vervolgens achter te komen dat aan bijna alles op internet ook nog een prijskaartje hangt. Is zo iemand eindelijk blij dat een emailadres heeft. Zegt mr. Microsoft”: Geld of je dondert maar op” . Alles moet gedaan worden voor de heilge dollar. Het betekent voor die bedrijven meer dan God. En dan word er maar geklaagd dat de samenleving zo hard word.
      En Microsoft, doe alsjeblieft normaal!!! Zoveel kost normaal gebruik van Hotmail jullie echt niet!! Het is gewoon pure inhaligheid/hebberigheid. We weten allemaal waar dit straks naar toe gaat. Eerst rekenen julie een bepaald bedrag en een half jaar later “zijn jullie wegens overziene omstandigheden “”genoodzaakt”” om de tarieven drastisch te verhogen”. Net zolang todat A de mensen massaal overstappen naar een concurrent en B Hotmail alleen nog maar voor de rijkeren onder ons beschikbaar is.

      Login om te reageren
    5. kees schreef:
      29 juli 2002 om 07:20

      Hoera! En weer een ‘met z’n allen tegen het grote, boze Microsoft-forum’….. Die jongens hebben het gewoon begrepen, goed zaken gedaan en zijn daardoor de marktleider geworden. Maar ja, mag natuurlijk niet in ‘eerlijk zullen we alles delen-Nederland’.

      Login om te reageren
    6. Ozz schreef:
      29 juli 2002 om 07:43

      Hulde Kees! Helemaal met je eens.

      Login om te reageren
    7. Gates schreef:
      29 juli 2002 om 07:49

      Bill is a smart man.
      If I only had 1% of his brains (and money 😉
      Bill rules !

      Login om te reageren
    8. William schreef:
      29 juli 2002 om 07:52

      Wat een linkse onzin allemaal (zielige bijstandsmoedertjes???). De Russische planeconomie heeft nog weinig “gratis” e-mail opgeleverd. Ik neem aan dat de schrijvers zelf wel betaald krijgen voor hun werkzaamheden.

      Login om te reageren
    9. Marcel schreef:
      29 juli 2002 om 22:22

      Machtsmisbruik is dit, komop, kun je wel zeggen dat het slim is, ja heel slim zelfs. Dat zal ik ook nooit ontkennen, Bill zal niet voor niets zo rijk zijn geworden. Maar als je zoveel geld hebt, ga dan niet met een mooie service die je biedt (en zelfs bijna oplegt dmv Windows XP) nog meer geld proberen te krijgen. Ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn vertrouwde hotmail accountje. En de reden dat ik hotmail ging gebruiken was omdat het gratis was. Ik was toendertijd een broekie van 16 jaar en had geen geld om uit te geven aan mail, maar had dat een reden mogen zijn dat ik niet zou kunnen mailen. Ik vond toen ook van niet. En om nu te zeggen dat hotmail zijn geld niet waard zou zijn dat durf ik niet. Ik heb nog meerder gratis email accounts gehad, maar hotmail is/was gewoon de topper. Het is commercieel gezien een fantastisch iets, maar vanuit een menselijk oogpunt en een goedwillende zin heb ik zoiets van, jongens daar bij microsoft, jullie moeten nog veel leren

      Login om te reageren
    10. Pieter schreef:
      30 juli 2002 om 06:14

      Kees, ik ben het ook helemaal met je eens.

      Login om te reageren
    Nieuwere reacties »

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs