Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Xerox: goedkoper, breder, indirect

30 april 2003 - 17:46ActueelWerkplek & Beheer

Om een groter deel van de zakelijke markt te veroveren, komt fabrikant Xerox met producten in een lagere prijsklasse. Indirecte verkoop speelt een steeds grotere rol.

Vandaag introduceert Xerox in New York een groot aantal producten waarmee onder meer nieuwe marktsegmenten bediend moeten worden. ’Als Xerox in het verleden een deal niet kreeg, had dat meestal niet te maken met de kwaliteit van onze producten maar met de prijs,’ stelt Anne Mulcahy, CEO van Xerox. ’We boden te veel producten aan die meer konden dan de gebruiker nodig had.’

Om juist de gebruiker te bedienen die weinig meer verlangt dan een stand-alone copier, introduceert Xerox een aantal low end modellen die in Amerika rond de 900 euro moeten gaan kosten. Pas kort voor de introductie in Europa, begin juni, zullen de prijzen voor Nederland worden vrijgegeven.

Opvallend aan de apparaten is wel dat ze zijn te upgraden door er later functionaliteit aan toe te voegen. Overigens richt Xerox zich bij deze producten nog steeds niet op consumenten, maar op kleinere bedrijven.

Mulcahy vertelt dat de moeilijke jaren die de fabrikant meemaakte nooit hebben geleid tot bezuinigingen op onderzoek en ontwikkeling. Wel werd kritisch gekeken naar de manier waarop producten verkocht werden.

’In Europa verkoopt de Office Group van Xerox inmiddels vrijwel alle producten indirect. Waar dat nog niet het geval is betreft het producten die binnenkort vervangen worden. Bij het introduceren van nieuwe producten verschuift het aandeel indirecte verkoop naar 100 procent,’ voorspelt Keith Collins, communications and channel marketing director voor Xerox Europa.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    investeringen overname
    Security & Awareness

    Kort: EyeTi lijft Azerty, Uni Systems bouwt EU-breed cyberrapportagesysteem (en meer)

    Laptop in brand
    Werkplek & Beheer

    Van incident naar impact: waarom ‘dex-it’ strategisch maakt

    Werkplek & Beheer

    Microsoft jaagt prijzen M365-abonnementen tot 33 procent omhoog

    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Evides selecteert Digital Survival Company en KPMG in zee met Databricks (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Lenovo start refurbish-dienst voor bedrijven

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs