Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Dell geeft impuls aan prijzenoorlog

20 augustus 2003 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Pc- en serververkoper Dell heeft de prijzen op zijn machines weer verlaagd. Daarmee laait de prijzenoorlog weer verder op.

Bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers van haar bedrijf merkte HP-ceo Carly Fiorina nog op dat de tegenvallende resultaten mede te wijten zijn aan de hevige concurrentieslag die er momenteel woedt. De marges worden allengs minder. Een dag later komt Dell met verdere prijsverlagingen, waardoor de concurrentieslag alleen maar erger wordt.
 
Volgens een Dell-woordvoerder is de timing puur toeval en hangt een prijsverlaging af van vele andere factoren, zoals het optimaliseren van een toeleveringsketen of een productieproces, of bijvoorbeeld wanneer oudere technologie de deur uit moet. Tot de afgeprijsde modellen behoren de Dimension 4600, die met 6 procent zakte tot 749 dollar, en de Poweredge 6600 server, die bijna een kwart goedkoper werd en voor ongeveer 2800 dollar over de toonbank gaat.
 
Hoewel er nog geen details bekend zijn over de lokale impact, verzekert Dell dat elke klant wereldwijd van de prijsdalingen zal kunnen genieten. Hiermee geeft de onderneming duidelijk aan dat het de concurrentie de loef wil afsteken met lage prijzen. Eerder deze maand startte IBM al een agressieve campagne waarbij Dell-gebruikers extra kortingen kunnen krijgen bij hun overstap op apparatuur van Big Blue.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    3 reacties op “Dell geeft impuls aan prijzenoorlog”

    1. Een DELLhater schreef:
      21 augustus 2003 om 16:52

      Om *echt* schijtziek van te worden. jaja, we schakelen de middenhandel uit. Nou ze kunnen je netzogoed meteen ophangen, want dit is een pure lychpartij aan het worden. Alleen als je , net als DELL, groot kunt inkopen kun je dus nog mee. Bah, stelletje marktverziekers zijn het. Wat is het resultaat dadelijk, de eingebruiker betaalt het gelach, want als hun DELletje kapot is, dan mogen ze duren 09xx nummers gaan bellen voor support.
      Mensen wees wijs en geef dell een CTRL
      ALT
      DELL en koop bij je lokale computerman. Die kent je persoonlijk, daar ben je geen nummer en wordt je nog als klant behandeld.
      Bah, ik HAAT DELL !

      Login om te reageren
    2. Roy Senden schreef:
      21 augustus 2003 om 17:19

      Over Dell bij mij geen slecht woord. Veel grote bedrijven kopen Dell apparatuur omdat de service betrouwbaar is. Je kunt immers verschillende vormen van service ‘kopen’. Ik heb meer slechte ervaringen bij de pc-boer ‘om de hoek’ dan met Dell. Bij veel computerwinkels vind ik het personeel met hun deskundigheid maar een lachertje. Vaak staat een of andere pokdalige tiener-student voor je die voor een habbekrats van zijn hobby zijn beroep wil maken en meer weet van de laatste games dan van vakbekwaamheid!

      Login om te reageren
    3. zeurennietzeuren schreef:
      21 augustus 2003 om 20:02

      Jullie hebben allebei gelijk. De pc-boer om de hoek is ook goed. Althans ik had er een maar hij kon de drukte niet meer aan, onbetrouwbaar personeel, dus is hij het rustiger aan gaan doen. Er zijn ook gerenomeerde computerwinkels met personeel dat ontzettend uit zijn nek staat te bliepen. Dell is inderdaad zoals heel veel bedrijven bezig met het verzieken van de markt. Hoeveel pc’s worden er niet in elkaar gezet in lage lonen landen, grafische bedrijven laten drukwerk voor een kommetje rijst verzorgen in Azië, alleen omdat wij hier alles goedkoop/goedkoper willen. Zo zijn er nog tal van voorbeelden om alles goedkoper te kunnen produceren.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs