Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Spam doet marketing de das om

16 oktober 2003 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Kim Loohuis
Kim Loohuis

"Een fatsoenlijke marketeer moet gebruik kunnen maken van mail en internet, maar dat is nu bijna onmogelijk door het spamprobleem", stelt Dick Molleman, mede-eigenaar van het bedrijf Maildigger. Zijn bedrijf exploiteert de gelijknamige zoekmachine naar e-mailadressen op internet.

"Maildigger is een applicatie die internet afstruint op zoek naar publieke e-mailadressen rondom een bepaald onderwerp. Het is niet zo dat het allerlei bestanden nazoekt van mensen die zich ooit hebben opgegeven omdat ze ergens in geïnteresseerd zijn. Het gaat puur om publieke mailadressen", zegt Molleman. Een maand geleden richtte hij met Wim Hoogenraad het bedrijf Maildigger op. "Wim en ik kennen elkaar al langer. Hij is eigenaar van het bedrijf Softrax, dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van tools die vooral gericht zijn op internet. Mijn bedrijf, Worddesign, en is een strategisch communicatiebureau. Wim had het idee voor Maildigger en is ook de programmeur. Ik kijk of er een markt voor is en hoe we het aan de man kunnen brengen. We vinden het belangrijk dat er een alternatief is voor spam, want dat is een verderfelijk iets. Mailmarketing is daardoor bijna onmogelijk. Iedere marketeer heeft te lijden onder de naam van spam; op het moment dat je gebruikmaakt van e-mail om diensten aan te bieden, ben je al bijna een spammer. De vooruitgang wil toch dat we gebruikmaken van alle middelen die er zijn. Dat moet ook mogelijk zijn zonder dit stempel op je te krijgen."
"Op het moment dat je niet-publieke e-mailadressen gebruikt, ben je volgens mij aan het spammen. Ook op het moment dat je meer dan duizend mail stuurt, ben je aan het spammen. Maar als je dertig mails stuurt naar adressen die je gevonden hebt omdat ze rond een bepaald onderwerp zijn gegroepeerd, heet het geen spam meer voor mij. Dan maak je gewoon gebruik van moderne technieken om je marketing te bedrijven. Die kans moeten we mensen niet ontnemen. Daarbij is het systeem te gespecialiseerd om grote aantallen mailadressen op te leveren."
"Voor ons is het een groot experiment, om te zien of het kan, of het levensvatbaar is. Het is een selfsupporting systeem; als het draait, hoeven wij er verder heel weinig meer aan te doen. We hebben nog een batterij ideeën in de kast liggen die we dan verder gaan ontwikkelen", aldus Molleman.< BR>

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs