Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Spam doet marketing de das om

16 oktober 2003 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Kim Loohuis
Kim Loohuis

"Een fatsoenlijke marketeer moet gebruik kunnen maken van mail en internet, maar dat is nu bijna onmogelijk door het spamprobleem", stelt Dick Molleman, mede-eigenaar van het bedrijf Maildigger. Zijn bedrijf exploiteert de gelijknamige zoekmachine naar e-mailadressen op internet.

"Maildigger is een applicatie die internet afstruint op zoek naar publieke e-mailadressen rondom een bepaald onderwerp. Het is niet zo dat het allerlei bestanden nazoekt van mensen die zich ooit hebben opgegeven omdat ze ergens in geïnteresseerd zijn. Het gaat puur om publieke mailadressen", zegt Molleman. Een maand geleden richtte hij met Wim Hoogenraad het bedrijf Maildigger op. "Wim en ik kennen elkaar al langer. Hij is eigenaar van het bedrijf Softrax, dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van tools die vooral gericht zijn op internet. Mijn bedrijf, Worddesign, en is een strategisch communicatiebureau. Wim had het idee voor Maildigger en is ook de programmeur. Ik kijk of er een markt voor is en hoe we het aan de man kunnen brengen. We vinden het belangrijk dat er een alternatief is voor spam, want dat is een verderfelijk iets. Mailmarketing is daardoor bijna onmogelijk. Iedere marketeer heeft te lijden onder de naam van spam; op het moment dat je gebruikmaakt van e-mail om diensten aan te bieden, ben je al bijna een spammer. De vooruitgang wil toch dat we gebruikmaken van alle middelen die er zijn. Dat moet ook mogelijk zijn zonder dit stempel op je te krijgen."
"Op het moment dat je niet-publieke e-mailadressen gebruikt, ben je volgens mij aan het spammen. Ook op het moment dat je meer dan duizend mail stuurt, ben je aan het spammen. Maar als je dertig mails stuurt naar adressen die je gevonden hebt omdat ze rond een bepaald onderwerp zijn gegroepeerd, heet het geen spam meer voor mij. Dan maak je gewoon gebruik van moderne technieken om je marketing te bedrijven. Die kans moeten we mensen niet ontnemen. Daarbij is het systeem te gespecialiseerd om grote aantallen mailadressen op te leveren."
"Voor ons is het een groot experiment, om te zien of het kan, of het levensvatbaar is. Het is een selfsupporting systeem; als het draait, hoeven wij er verder heel weinig meer aan te doen. We hebben nog een batterij ideeën in de kast liggen die we dan verder gaan ontwikkelen", aldus Molleman.< BR>

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    Cloud & Infrastructuur

    Digitale Denen wijzen de weg

    Windows 10
    Cloud & Infrastructuur

    Ondersteuning Windows 10 gestopt; problemen in zicht

    Cloud & Infrastructuur

    Google bundelt zakelijke ai onder Gemini Enterprise

    Cloud & Infrastructuur

    EU grijpt nog niet in tegen Microsofts cloudlicenties op Google en AWS

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs