Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Copaco introduceert nieuw verkoopconcept

09 december 2003 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable/CRN
Redactie Computable/CRN

Copaco Nederland heeft in samenwerking met HP een nieuw sales en marketing concept ontwikkeld: IT Business Points. Deze bestaat uit een centrale webwinkel en lokale webwinkels van deelnemende wederverkopers.

Na een testfase, die 1 augustus 2003 is gestart, zijn de centrale IT Business Points webwinkel en de ‘lokale’ IT Business Point winkels van de deelnemende wederverkopers officieel live. De ‘dealers’ kunnen met IT Business Points in het mkb-segment additionele omzet, leads en naamsbekendheid realiseren.
 
Het concept biedt de deelnemers, leads en orders vanuit een centrale webwinkel (http://www.it-businesspoints.nl) die door Copaco Nederland wordt verzorgd. Van daaruit wordt de bezoeker op de website doorgelinkt naar de webwinkel van de dealer. Deze is identiek aan de centrale webwinkel, maar met vermelding van eigen logo, eigen prijzen, bedrijfsprofiel en de voorwaarden die de wederverkoper hanteert. Om de verkopen nog meer te stimuleren, wordt er geadverteerd in mkb-vakbladen, op websites en zoekmachines. Ook wordt wekelijks een HP actie e-mail naar duizenden klanten en prospects van de wederverkopers gestuurd.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Eén reactie op “Copaco introduceert nieuw verkoopconcept”

    1. R vd Meer schreef:
      11 december 2003 om 11:02

      Een dergelijke vorm van meeliften van resellers -op de e-business store van een ICT distributeur- is reeds geruime tijd operationeel bij ETC Best’Ware. De Partner’Store is al meer dan een jaar in gebruik.
      Het concept is derhalve niet origineel of vernieuwend.
      Daarnaast is de beperking tot alleen HP producten dubieus. Immers, in de praktijk blijkt een project zelden single brand te zijn. Bijvoorbeeld software, networking, randapparatuur en pheripherals. De mailshots aan klanten en prospects worden zelden gewaardeerd……

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs