Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Voorkomen is beter dan genezen

19 mei 2005 - 22:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Kim Loohuis
Kim Loohuis

Sun denkt kosten te kunnen besparen voor zichzelf en zijn klanten met zijn aangekondigde dienst Sun Connection Service, bestaande uit een onderhouds- en updatecontract.

De dienst werd vorige week aangekondigd op Suns kwartaalbeurs, die dit keer in Washington DC werd gehouden. De parapluterm Connection Service staat voor een webgebaseerde dienst waarmee het mogelijk is dat Sun de computers van klanten op afstand bewaakt en hen waarschuwt voor dreigende problemen. Het onderhoudsdeel van de dienst bestaat eruit dat software-updates worden geleverd aan klanten die het besturingssysteem Solaris draaien, zelfs als dat op machines van concurrenten HP, IBM of Dell is.
De kostenbesparing bestaat eruit dat Sun tijdig kan ingrijpen bij dreigende problemen. “Hoe meer controle klanten ons geven, hoe meer geld ze besparen en moe meer ze kunnen besparen op het gebruik van de technologie in plaats van het draaien van de technologie”, zegt Larry Singer, Suns strategiedirecteur. “Voor ons is het een stuk goedkoper om een probleem te voorkomen, dan iemand naar een klant te sturen om uit te zoeken wat er mis is gegaan, om vervolgens terug te komen om de juiste onderdelen te halen om het op te lossen.”

Naar huis bellen

Sun kan de nieuwe dienst aanbieden na de overname van it-uitbestedingsbedrijf SevenSpace eind vorig jaar. Het bedrijf probeert klanten bewuster te maken van hun ontevredenheid wanneer computerapparatuur niet werkt naar behoren. “We zijn de enige industrie die van zijn klanten verwacht dat ze er grote aantallen werknemers op nahouden die niets anders doen dan de producten van de leveranciers draaiende houden”, zegt Singer tegen CNET. Volgens de nieuwsdienst is Sun niet bang om hoge verwachtingen voor zijn producten neer te zetten. “We maken ieder product geschikt om naar huis te bellen. Dat maakt het voor ons mogelijk om op afstand patchmanagement, updates, voorspellingen en preventief onderhoud te doen.”

Meer over

Storage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Een echte geïntegreerde AI oplossing

    Efficiëntie door een geïntegreerde AI oplossing met Mobile XL Mobile XL helpt organisaties bij het toepassen van AI binnen hun...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Inge Koopmans directeur datacenter Belastingdienst

    Overname Samenwerken Fusie
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlandse overnames, veel erkenning door Microsoft (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Verkoop van Solvinity aan Kyndryl valt slecht bij Nederlandse overheid

    Data & AI

    Intelligentie naar de rand

    datacenter
    Data & AI

    Kort: CO2-rapporten belemmeren verduurzaming datacenters, Nexperia mag weer (en meer)

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs