Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Interesse in multi play aanbod is aanzienlijk

13 juni 2005 - 10:51ActueelCloud & InfrastructuurHeliviewKPNScarletVersatel Telecom
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Bijna een op de drie huishoudens heeft interesse in bijvoorbeeld een gecombineerd aanbod voor internet en vaste telefonie. Dit blijkt uit de laatste meting van de Heliview ICT Consumer Monitor onder ruim 1.350 huishoudens.

De behoeften aan en acceptatie van gebundelde communicatiediensten, zoals internet, telefonie en televisie, zijn uitgebreid onderzocht.

Matige bekendheid van digitale televisie

Bijna de helft van alle onderzochte consumenten geeft aan onbekend te zijn met de mogelijkheden van digitale televisie. Opvallend is wel dat de consument vooral denkt aan KPN als aanbieder van digitale televisie, in 22 procent van de gevallen gevolgd door 18 procent die aan UPC denkt. Dit terwijl juist de kabelaars in een vroeg stadium dergelijke diensten hebben ontwikkeld.

De voetbaluitzendingen zoals Versatel deze momenteel in de markt zet, zijn voor circa 4 procent van alle huishoudens aanleiding om televisiediensten bij deze aanbieder te overwegen of aan te schaffen. De bekendheidspositie van Versatel als aanbieder van digitale televisie is beperkt.
Consument

Op korte termijn zijn consumenten vooral geïnteresseerd in combinatie abonnementen voor internet en telefonie. De behoefte aan digitale televisie binnen deze abonnementen ligt fors lager. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat KPN het meest van alle aanbieders wordt gezien als ’multi play’ aanbieder. Ook Scarlet en Wanadoo scoren sterk, de resultaten van recente intensieve campagnes zijn duidelijk te herkennen in het onderzoek.

Geen multi play

Dat multi play aanbiedingen voor veel huishoudens nog te vroeg komen, blijkt uit de redenen waarom men aanbiedingen niet overweegt. Een kwart van de huishoudens die geen interesse heeft, geeft aan nog te weinig bekend te zijn met de mogelijkheden. Bij introductie van dergelijke producten en diensten dienen telecom aanbieders het concept vooral duidelijk en begrijpelijk te communiceren.

Kostenbesparingen vormen het belangrijkste motief om in te gaan op een multi play aanbod. Huishoudens geven de voorkeur aan ADSL als infrastructuur voor multi play diensten ten opzichte van de kabel. De spannende concurrentiestrijd tussen kabel en ADSL die nog altijd woedt in de markt voor breedband internet, krijgt door multi play dus een nieuwe impuls.

Meer over

DienstenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Een echte geïntegreerde AI oplossing

    Efficiëntie door een geïntegreerde AI oplossing met Mobile XL Mobile XL helpt organisaties bij het toepassen van AI binnen hun...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overname Samenwerken Fusie
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Nederlandse overnames, veel erkenning door Microsoft (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Verkoop van Solvinity aan Kyndryl valt slecht bij Nederlandse overheid

    Data & AI

    Intelligentie naar de rand

    datacenter
    Data & AI

    Kort: CO2-rapporten belemmeren verduurzaming datacenters, Nexperia mag weer (en meer)

    Security & Awareness

    Siam in de praktijk: 4 valkuilen (én oplossingen)

    Overname M&A
    Security & Awareness

    Kort: Weer diverse overnames, Zander Labs wint Tech Fast 50 (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs