E.Novation heeft recentelijk een contract ondertekend voor een partnership met het Chinese IT-bedrijf eSOON. De samenwerking begint met de distributie van eSOON's product EZactor in Europa, waarvoor E.Novation een Master Agreement aanging.
EZactor is een Customer Relation Management (CRM) systeem. Omdat ondernemingen voornamelijk massacommunicatie bedrijven, willen steeds meer managers het persoonlijke karakter van het contact met hun klanten verbeteren en daarmee de kwaliteit van de dienstverlening. Dit bevordert de klantloyaliteit. EZactor automatiseert het CRM en is gemakkelijk te implementeren in de callcenters. Hierdoor kunnen ondernemingen eenvoudiger een-op-een communiceren met hun klanten. Dankzij productkwaliteiten en goede kennis van lokale markten verwierf eSOON meer dan 50 procent call center solution marktaandeel in China.
Een delegatie van e.Novation rondde de onderhandelingen met eSOON in China af. Anna Lee, directeur van eSOON: ‘Lokale kennis is essentieel voor succesvolle implementatie van automatiseringsoplossingen. Daarom zochten we een partner met specifieke kwaliteiten voor de verspreiding van EZactor in Europa. Die hebben we in E.Novation gevonden.’
Ad Nederlof, directeur E.Novation: ‘De producten van eSOON spreken ons aan, omdat ze aansluiten op onze dienstverlening. Naast helpdesk en consultancy willen we ook een rol gaan spelen in de automatisering van callcenters. Het partnership met eSOON zien wij als een stimulans voor onze internationale ambities.’
Behalve in China heeft E.Novation partnerships met bedrijven in Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk. E.Novation en eSOON hebben de intentie op termijn op meer terreinen samen te werken. ‘eSOON zal ons helpen onze logistieke oplossingen ook in China met succes op de markt te zetten. eSOON heeft daartoe de juiste connecties en spreekt de “taal”,’ aldus Nederlof.