Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CEO van Lexmark zet strategische plannen uiteen

12 december 2005 - 11:00ActueelCarrièreLexmark
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Printerfabrikant Lexmark verwacht ondanks het onzekere economische klimaat groei op de lange termijn. Dit meldt Paul Curlander, CEO van Lexmark.

Curlander voorziet groeimogelijkheden op lange termijn op basis van verschillende trends, zoals een verbetering van de prijs/prestatie-verhouding en een verdere integratie van printers, scanners, kopieermachines en faxen tot all-in-one-apparaten.

Daarnaast groeit de markt voor digitale fotografie, waardoor afdrukken van digitale foto’s nog populairder wordt en neemt hij een toegenomen vraag waar naar kleurenprinters op kantoor. Bovendien verwacht Lexmark verdere vorderingen in het elektronisch versturen van informatie, waardoor meer pagina’s afgedrukt worden waar en wanneer het de eindgebruiker uitkomt.

Als gevolg van deze ontwikkelingen, verwacht Lexmark een toename in de afzet van low-end monochroom laserprinters, kleurenlasers, laser-all-in-ones, photo- all-in-ones en zakelijke inkjet four-in-ones. 'De markt voor printoplossingen laat een aantal aantrekkelijke groeimogelijkheden zien', zegt Curlander. 'Lexmark probeert door strategische investeringen ook nieuwe mogelijkheden te creëren en zo de concurrentiepositie te verbeteren.'

Volgens Curlander heeft Lexmark’s strategie drie verschillende doelstellingen: uitbereiding van productsegmenten, vergroting van de merkbekendheid en verbetering van de positionering. 'Voor de implementatie van deze strategie zijn investeringen nodig', zegt Curlander. 'Lexmark zal dan ook in toenemende mate blijven investeren in R&D en branding ondanks de verslechterde economische omstandigheden.'
'We zien de resultaten van onze investeringen in R&D terug in nieuwe producten voor de specifieke groeisegmenten', legt Curlander uit. 'De moeilijke hardwaremarkt heeft de financiële resultaten tot nu toe negatief beïnvloed, maar ook een kleinere groei van verkopen van toebehoren en de toename in investeringen in R&D en branding zijn hier debet aan.'
De presentaties van Curlander en andere top-managers en de vraag- en antwoordsessie, zijn op de website van Lexmark op te vragen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    ActueelCarrière

    Van ciso naar Europarlementariër: Anouk van Brug over de toekomst van cybersecurity

    ActueelCarrière

    Atos presenteert strategisch en transformatieplan voor 2028

    ActueelCarrière

    Vlaams Parlement zoekt ciso

    Saba, eiland, Caribisch
    ActueelCarrière

    Kort: Postcodes voor Caribisch Nederland, LAI uit Schiedam beste HPE-opleider, Gates fakkelt Musk af

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs