Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bellend Nederland is veel geld kwijt aan eigen voicemail

30 maart 2006 - 08:57ActueelCloud & InfrastructuurTelfort

Nederlanders beseffen niet, dat zij maandelijks geld kwijtraken aan het bellen naar hun eigen voicemail. Deze conclusie trekt Telfort uit onderzoek onder haar eigen klanten en steekproefsgewijs straatonderzoek. Telfort is de enige telecomaanbieder die het bellen naar eigen voicemail binnen Nederland niet doorberekent aan de klant.

“Al sinds 2003 is bij Telfort het bellen naar je eigen voicemail gratis. Dat vinden wij logisch, want het zijn je eigen berichten. Als je de post van de mat haalt, kost dat ook niets extra’s, dus waarom wel bij het ophalen van je mobiele telefoonberichten? We wilden daarom weten of onze klanten dat ook als een voordeel ervaren. Vandaar dat we dit hebben onderzocht en tot deze conclusies konden komen,” aldus Stephanie Harmsen, Algemeen Directeur van Telfort. “Wij vinden dat, ook al is je beltegoed op, je wel je eigen berichten moet kunnen blijven afluisteren. Of je een bericht nu één keer beluistert of honderd keer, het maakt niet uit. Ook met de optie ‘terugbellen uit je voicemail’ is er direct voordeel voor onze klant. Op het moment dat je daarvan gebruik maakt, gebruik je twee telefoonlijnen. Eén naar je voicemail en de ander naar degene die je terugbelt. Telfort klanten betalen dan alleen die uitgaande lijn. Bij andere telecomaanbieders betaal je hiervoor dubbel. Veel mensen beseffen dat niet.”

Per maand bellen Telfort klanten vier miljoen keer hun voicemail met een gemiddelde gespreksduur van één minuut. “Iedereen weet wel voor zichzelf hoe vaak hij of zij de berichten checkt. Zet dat af tegen de gemiddelde kosten per minuut maal het totaal aantal bellers in Nederland. En dan besef je dat dat veel geld is,” zegt Stephanie Harmsen. “Telfort blijft voicemail gratis aanbieden, want wij vinden dit een voordeel voor onze klant.”

Vrijdag start dan ook de nieuwe reclame-campagne. Deze campagne weerspiegelt de mentaliteit van Telfort en heeft als rode draad de slogan ‘Telfort doet niet moeilijk’. De eerste commercials gaan over gratis voicemail, waarbij gewone mensen centraal staan. Hun reacties zijn gefilmd als zij wakker worden geschud en beseffen hoeveel geld ze maandelijks kwijt zijn aan het bellen van hun eigen voicemail.

Meer over

DienstenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Chipconflict tussen Nederland en China legt VW-fabrieken lam

    Cloud & Infrastructuur

    Checklist overstappen naar Europese cloudomgeving

    cloud zonder geheugen
    Cloud & Infrastructuur

    In de cloud zonder geheugen

    Cloud & Infrastructuur

    Nederland en China zoeken uitweg in escalerende Nexperia-crisis

    Cloud & Infrastructuur

    Cloudadoptie neemt verkeerde afslag – en dit is waarom

    Cloud & Infrastructuur

    Ziggo Zakelijk biedt 2,2 Gbit/s voor ondernemend Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs