Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bellend Nederland is veel geld kwijt aan eigen voicemail

30 maart 2006 - 08:57ActueelCloud & InfrastructuurTelfort

Nederlanders beseffen niet, dat zij maandelijks geld kwijtraken aan het bellen naar hun eigen voicemail. Deze conclusie trekt Telfort uit onderzoek onder haar eigen klanten en steekproefsgewijs straatonderzoek. Telfort is de enige telecomaanbieder die het bellen naar eigen voicemail binnen Nederland niet doorberekent aan de klant.

“Al sinds 2003 is bij Telfort het bellen naar je eigen voicemail gratis. Dat vinden wij logisch, want het zijn je eigen berichten. Als je de post van de mat haalt, kost dat ook niets extra’s, dus waarom wel bij het ophalen van je mobiele telefoonberichten? We wilden daarom weten of onze klanten dat ook als een voordeel ervaren. Vandaar dat we dit hebben onderzocht en tot deze conclusies konden komen,” aldus Stephanie Harmsen, Algemeen Directeur van Telfort. “Wij vinden dat, ook al is je beltegoed op, je wel je eigen berichten moet kunnen blijven afluisteren. Of je een bericht nu één keer beluistert of honderd keer, het maakt niet uit. Ook met de optie ‘terugbellen uit je voicemail’ is er direct voordeel voor onze klant. Op het moment dat je daarvan gebruik maakt, gebruik je twee telefoonlijnen. Eén naar je voicemail en de ander naar degene die je terugbelt. Telfort klanten betalen dan alleen die uitgaande lijn. Bij andere telecomaanbieders betaal je hiervoor dubbel. Veel mensen beseffen dat niet.”

Per maand bellen Telfort klanten vier miljoen keer hun voicemail met een gemiddelde gespreksduur van één minuut. “Iedereen weet wel voor zichzelf hoe vaak hij of zij de berichten checkt. Zet dat af tegen de gemiddelde kosten per minuut maal het totaal aantal bellers in Nederland. En dan besef je dat dat veel geld is,” zegt Stephanie Harmsen. “Telfort blijft voicemail gratis aanbieden, want wij vinden dit een voordeel voor onze klant.”

Vrijdag start dan ook de nieuwe reclame-campagne. Deze campagne weerspiegelt de mentaliteit van Telfort en heeft als rode draad de slogan ‘Telfort doet niet moeilijk’. De eerste commercials gaan over gratis voicemail, waarbij gewone mensen centraal staan. Hun reacties zijn gefilmd als zij wakker worden geschud en beseffen hoeveel geld ze maandelijks kwijt zijn aan het bellen van hun eigen voicemail.

Meer over

DienstenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs