Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Groei OKI in mkb alleen door actieve dealers

23 juni 2006 - 13:54ActueelWerkplek & BeheerOki
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Om te kunnen groeien in de mkb-sector wil printerfabrikant OKI Printing Solutions maximaal zo'n 400 partners aantrekken. Het gaat om de persoonlijke benadering en met 400 dealers is dat nog te doen, meent Korstiaan van Kleef, sales & marketing director van OKI.

Hoewel OKI al vijftig procent van zijn business uit het mkb haalt met nu zo’n 300 resellers, zit er nog meer in het mbk, vindt Van Kleef. “Het mkb legt een stabiele basis voor je omzet. Dat werkt alleen maar met persoonlijke aandacht en dealers. We zijn sterk in die persoonlijke benadering”, vertelt Van Kleef. “Ik bel zelf één keer per week mijn tien grootste klanten en daarnaast ook nog tien at random.”

Maar Van Kleef vindt wel dat OKI niet gebaat is bij een oneindige stroom resellers. “Wij willen resellers die zich actief inzetten voor OKI. Aan ‘af-en-toe’-resellers heeft OKI weinig.” Volgens van Kleef weten weinig mensen echt waar ze over praten in de mkb-sector. “In het mkb draait het om je merk, niet zozeer om het product. We zitten in een markt die gebukt gaat onder een verschrikkelijke prijserosie en waar de levenscyclus van producten heel kort wordt. Dealers hebben kennis van zaken en kennen hun klanten. Het zijn hele trouwe kopers, die een afschrijfperiode hebben van drie jaar.”

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    OpinieSecurity & Awareness

    Alléén multi-factorauthenticatie beschermt organisaties niet

    ActueelOverheid

    RDW in zee met Get There en Centric voor ict-support

    Eén reactie op “Groei OKI in mkb alleen door actieve dealers”

    1. Een geërgerde lezer schreef:
      23 juni 2006 om 15:02

      Wat een geleuter toch steeds uit het OKI-kamp. Het zijn allemaaal open deuren en voegt niets toe aan de value proposition van OKI. Misschien eens tijd om keuzes te maken voor deze fabrikant. Al maanden moeten we deze verhalen aanhoren, maar blijkbaar gaat het erg moeizaam als je je sowieso niet kunt onderscheiden op functionaliteit of prijs.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs