Met ingang van 1 augustus zal Albert de Vlieger starten als international sales manager bij Disky International B.V. Albert, rapporterend aan Disky-directeur Feike Dijkstra, zal verantwoordelijk zijn voor alle sales-activiteiten in de Zuid- en Oost-Europese landen waar Disky actief is.
Albert de Vlieger is afkomstig van Digital Media Power, waar hij verantwoordelijk was voor de sales van content via digitale distributie aan retailers, mobiele en personal audio-fabrikanten alsmede loyalty- en crossmedia bureaus. Eerder bouwde hij jarenlange sales en marketingervaring op in de internationale ICT-wereld. Als international sales manager zal Albert verantwoordelijk zijn voor het structureren en uitvoeren van het internationale sales-beleid in met name de Zuid-Europese landen zoals Italië, Spanje, Frankrijk en Portugal en grote delen van Oost-Europa. Albert zal in de landen waar Disky geen eigen kantoor heeft ook verantwoordelijk zijn voor alle exportactiviteiten.
Disky-directeur Feike Dijkstra is blij met de komst van de Vlieger naar Disky: “Wat Albert meebrengt is zijn grote internationale ervaring. Daarnaast kent Albert natuurlijk het klappen van de zweep met betrekking tot de markt van digitale distributie van entertainmentcontent. Ook dat is voor Disky nu cruciale kennis gezien de ontwikkelingen in de markt. Met Albert zullen we dus op het gebied van internationale sales aan slagkracht en daadkracht winnen. Zodoende zal hij een positieve bijdrage leveren aan de ingezette groei en ontwikkeling van Disky als internationale marketing- en salesorganisatie.”
Albert over zijn nieuwe functie binnen Disky: “Wat mij in het bijzonder aanspreekt binnen Disky is de combinatie van internationale groeiambities en een breed entertainmentpakket met een duidelijke focus op marketing en sales. Die expansiedrift en het kunnen werken met sterke retailers op international niveau maken dat de functie van sales manager bij Disky International B.V. een geweldige kans is, die ik graag met beide handen aangrijp.”
Disky is een dynamisch entertainment- en netwerkbedrijf dat mediagedreven entertainmentconcepten in de segmenten muziek, games, film & video, boeken en cosmetics, succesvol en op internationaal niveau exploiteert. De concepten worden in licentie, in eigen beheer, in een joint venture of als partner in content-ontwikkeling gerealiseerd. De cross mediale en multiformat entertainmentconcepten worden vervolgens via het kwalitatief hoogwaardige en uitgebreide Europese retailnetwerk, en ondersteund door uitgekiende marketingstrategieën, aan de consument gepresenteerd. Disky is onderdeel van de Hermans Group in Hoorn.