De belangrijkste uitdaging bij de implementatie en het beheer van een service oriented architectuur (soa) is dat door de flexibele it-omgeving de bedrijfsvoering kwetsbaarder wordt. Mercury, leverancier van bto-oplossingen, beschrijft in zijn soa-strategie hoe bedrijven deze risico's kunnen beperken en de resultaten van hun soa-projecten meetbaar kunnen maken. Uitgangspunt hierbij is een benadering waarbij governance, kwaliteit en management geïntegreerd zijn. De Mercury soa-strategie wordt verder toegelicht tijdens Mercury World.
Met zijn soa-strategie adresseert Mercury de belangrijkste problemen op het gebied van soa-management, zoals het terugdringen van de hoeveelheid werk die vaak noodzakelijk is om de grote hoeveelheid aan functies en onderlinge relaties tussen de verschillende applicaties en diensten afdoende te testen. Ook is het van belang om een ‘domino-effect’ te voorkomen wanneer er problemen optreden met bepaalde applicaties en geautomatiseerde bedrijfsprocessen die services ondersteunen. Mercury identificeert deze soa-gerelateerde problemen en lost deze op voordat zij een negatieve impact op de bedrijfsvoering hebben.
Yuval Scarlat, senior vice president of products bij Mercury: “Onze klanten zitten niet te wachten op visionaire, propriety-gebaseerde soa-strategieën die te ver af staan van de problemen die ze in de dagelijkse praktijk tegenkomen op het gebied van governance, change management, kwaliteitsbeheer, en problem management. Mercury heeft een stevig track record wanneer het gaat om verminderen van deze risico’s en het behalen van positieve bedrijfsresultaten bij de meest kritische it-initiatieven. Vaak zijn dat projecten op het gebied van soa, service management en compliance.”