Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘Webwinkel biedt groothandel toegevoegde waarde’

30 oktober 2006 - 17:27ActueelCloud & InfrastructuurUnit4
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Groothandels zetten in toenemende mate webwinkels in als verlengstuk van de eigen onderneming.

Dat constateert Unit 4 Agresso, leverancier van bedrijfssoftware voor de groothandel, op basis van de sterk toegenomen verkoop van zijn webwinkelmodule Web Solutions, onderdeel van de groothandelsapplicatie Agresso Wholesale. In 2006 bestelde bijna 45 procent van alle nieuwe klanten van het pakket deze webwinkel-module, in 2005 was dit nog 23 procent.

De webwinkels die groothandels beginnen, sluiten over het algemeen direct aan op de interne bedrijfsprocessen van de groothandel en vergroten daardoor de dienstverlening van het bedrijf. Een webwinkel maakt order intake, informatievoorziening en serviceverlening 24 uur per dag, 7 dagen per week mogelijk. Op elk tijdstip dat (potentiële) klanten van de groothandel behoefte hebben aan productinformatie of informatie over de status van diverse orders en zendingen, kunnen zij hierover beschikken. Daarnaast is een webwinkel een extra etalage: het zorgt voor een eenduidige invulling van de bedrijfsidentiteit en de huisstijl van een groothandel. Een binnen de organisatie geïnte­greerde webwinkel bespaart bovendien afhandelingskosten, verhoogt de efficiëntie van de bedrijfsvoering, verbetert de informatievoorziening en bespaart zowel de groothandel als de klant tijd.

Opvallend is bovendien de toegenomen acceptatie van webwinkels bij de wat kleinere groot­handels­organisaties. Zij volgen hierin de grotere handels­organi­saties die inmid­dels een duidelijke visie hebben ontwikkeld over hoe internet past binnen de bedrijfs­strategie. Daarnaast is er een betere spreiding binnen de branches. Ook branches waarin een webwinkel nog geen gemeengoed is, starten steeds vaker een online-shop.

"Steeds meer groothandels willen een deel van het bestel- en orderinformatieproces bij de klant leggen", zegt Bert Siekmann, Product marketing manager bij Unit 4 Agresso. "De groothandel kan zich dan concentreren op een snelle levering en een efficiënte afhandeling van de order. Maar ook de klant heeft er baat bij, want hij kan zijn bestelling plaatsen wanneer hij wil, en hij heeft een beter inzicht in de status en afhandeling van zijn order."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Michael Teichmann
    AchtergrondCarrière

    Topmanager onderschat digitale dreiging schromelijk

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs