Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bellen kan altijd beter

04 december 2006 - 10:44ChannelCloud & InfrastructuurDebitel
Redactie Computable
Redactie Computable

Iedereen in Nederland heeft inmiddels een mobiele telefoon, en toch biedt die markt nog kansen. Kansen voor consumenten én voor bedrijven. Verschillende organisaties bieden hun relaties een superscherp aanbod voor mobiele telefonie aan. Vakcentrale FNV doet dit bijvoorbeeld nu al voor haar leden. Zo’n aanbod gaat via internet en dat betekent weinig kosten voor de aanbieder en een meer dan scherpe prijs voor de abonnees. Daarnaast, omdat de portal op het internet helemaal de branding heeft van de aanbieder, in dit geval het FNV, is het een extra ‘benefit’ voor die organisatie richting hun leden. Zo wordt het scherp geprijsd aanbieden van telefonie opeens een handige klantenbinder.

Bedrijven en organisaties die onder hun eigen naam mobiele telefonie willen aanbieden hoeven helemaal geen eigen netwerken en ‘back office’ aan te leggen. Zij kunnen gebruik maken van de infrastructuur die bestaande aanbieders beschikbaar hebben en als ‘white label’ beschikbaar maken. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van bestaande bundels, maar het is interessanter om ‘eigen’ bundels te ontwikkelen die nóg beter aansluiten bij de wensen en het belgedrag van een doelgroep. Met mobiele telefonie kunnen hele leuke marges worden gerealiseerd en dan vraag je je af waarom Shell nog geen eigen abonnementen in de markt zet? En waarom – terwijl Albert Heijn al jaren succesvol is met prepaid – Dirk van den Broek nog niets hierin doet?

Voor een aantal partijen kan het heel interessant zijn om aanbieder van mobiele telefonie te worden. Zeker voor partijen die nu al het product ‘mobiele telefonie’ verkopen, maar dat doen als dealer van de grote aanbieders. Zij ontvangen daarbij een eenmalige bonus als ze een klant weten te vinden. Iedereen weet dat het betalen van bonussen op het aansluiten van klanten onder druk staat. Dus, kan je beter een abonnement verkopen – via internet – bij je ‘eigen’ netwerk. Dan heb je gewoon gedurende de looptijd van het abonnement inkomsten vanwege het bellen. Interessant idee hè?

Gert Knoop
debitel Nederland

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Online-zwendel explodeert, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    Cloud & Infrastructuur

    Digitale Denen wijzen de weg

    Windows 10
    Cloud & Infrastructuur

    Ondersteuning Windows 10 gestopt; problemen in zicht

    Cloud & Infrastructuur

    Google bundelt zakelijke ai onder Gemini Enterprise

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs