Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

One-stop-shop

30 mei 2007 - 12:22ActueelGovernance & PrivacyApcare
Redactie Computable
Redactie Computable

Steeds vaker willen klanten een dienst afnemen in plaats van een product kopen. Deze vraag naar ‘managed services’ doet zich in toenemende verscheidenheid voor en dwingt de partner tot een veelheid van inkooprelaties en resellercontracten. Wat ooit begon met abonnementen voor mobiele telefonie, later gevolgd door Carrier Pre-select en adsl, geldt nu voor remote beheer en online dienstverlening. Voor die laatste groep ontstaat steeds meer behoefte aan een one-stop-shop leverancier, met een compleet portfolio van geïntegreerde diensten. De keuze voor een dienst in plaats van een product is een logisch gevolg van de focus op de eigen kerncompetenties. Dat geldt voor de klanten, maar zeker ook voor de partners.

Partners zullen de vraag naar ‘managed services' in eerste instantie zelf moeten beantwoorden met de klassieke make-or-buy beslissing. Met andere woorden: bied je zelf een ‘managed service' aan of koop je die in bij een gespecialiseerde leverancier? Vaak zal die scheidslijn getrokken worden tussen diensten voor remote beheer enerzijds en online diensten anderzijds. Ook dat is een logische keuze, omdat bij remote beheer veel kennis en informatie over de specifieke situatie bij de klant noodzakelijk is, wat resulteert in een maatwerkoplossing, die weer goed aansluit op de producten van de partner.

Voor online diensten zoals online back-up, groupware of VoIP, is vaak een groter volume en een 24-uurs organisatie noodzakelijk om deze diensten goed en efficiënt te kunnen aanbieden. De keuze voor een leverancier van een desbetreffende dienst is dan vaak snel gemaakt. De teleurstelling komt pas als blijkt dat het managen van al die resellerrelaties meer tijd vergt dan de business oplevert. Als vervolgens ook nog eens blijkt dat de online diensten van verschillende leveranciers niet met elkaar gecombineerd kunnen worden, is het eindresultaat al snel een ontevreden klant.

Om dergelijke teleurstellingen te voorkomen zouden partners op zoek moeten naar een leverancier die een compleet portfolio van online diensten kan leveren, die indien nodig ook nog eens onderling gecombineerd kunnen worden. Daarmee creëer je niet alleen een grotere klanttevredenheid, maar door het aantal leveranciers te beperken houd je bovendien meer marge over.

Arnold Tuinenburg,
Directeur bij Apcare

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Ook Zwitserland wil soevereine cloud

    Cloud & Infrastructuur

    Spoelstra Spreekt: Alarm

    Governance & Privacy

    Logius: DigiD is en blijft Nederlands

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Kort: Navo in zee met Google, 1 miljard voor TCS (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs