Terwijl er een boete voor oneerlijke concurrentiepraktijken van de Europese Commissie zit aan te komen zoekt Intel meer diepgang. Het is tijd voor een nieuwe aanpak, vinden Gordon Graylish, vice president Intel EMEA, en Nigel Towell, reseller channel manager RCO EMEA.
CRN sprak onlangs met hen tijdens het Canalys Channels Forum (CCF) in Monaco, dat was vooral gericht op collaboratie en de midmarkt-reseller. Intel greep de gelegenheid om uit te leggen hoe het daarin een rol gaat spelen.
Graylish legt uit: "De kracht van Intel zit hem in kennis. Als processorfabrikant wilde Intel altijd al weten wat er met computers gedaan wordt. Het gaat tenslotte om het brein van de pc. Om ons werk goed te doen moeten we ook vooruit weten welke trends er gaan spelen. Die enorme kennis die we over de jaren vergaard hebben willen we nu openstellen voor het it-kanaal."
Delen met var's
Towell voegt daaraan toe: "Al onze partnerprogramma's waren tot nu toe gericht op pc-bouwers. We willen nu ook iets betekenen voor var's en it-dienstverleners." Daarvoor is een nieuw initiatief in het leven geroepen, Tech Provider.
Succesverhalen en informatie over opkomende trends zijn online en live beschikbaar gemaakt, samen met een aantal collaboratie-tools.
Kennis is macht
Er lopen al pilots in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje. In het vierde kwartaal dit jaar gaat het initiatief live in heel Europa. Canalys heeft geholpen met advies en het opzetten van focusgroepen voor de pilots.
De kennis die het it-kanaal nu vooral nodig heeft is hoe het zakelijke eindgebruikers kan helpen de kosten van it-beheer te drukken en mobiele, veilige en flexibele technologie in te zetten voor het succes van ondernemingen.
Relevant
Towell vat samen: "Het komt er vooral op neer dat we van plan zijn veel meer te collaboreren. We willen meer over onszelf en de industrie communiceren. Het gaat ons er niet persé om dat er meer verkocht wordt. Het is voor ons belangrijker om ervoor te zorgen dat de it-industrie relevant blijft voor de zakelijke gebruiker. Met onze website, emailcampagnes, webcasts, bijeenkomsten, forums en vertegenwoordigers richten we daarvoor onze aandacht op grote en kleine it-dienstverleners."