Een aantal IBM Business Partners starten op 1 oktober met de campagne ‘Bewust Ondernemen’, dat ondernemers mogelijkheden biedt it-kosten te besparen. Centraal in de campagne staan de “concrete besparingen die mogelijk zijn door over te stappen op IBM BladeCenter”.
Lex Tange, directeur van Inter Access en lid van de IBM Partnergroep: "We hebben een opmerkelijk gat ontdekt. In de wereld van de ict-oplossingen blijken er voor het mkb aanzienlijke besparingsmogelijkheden te liggen. Tegelijk doet het fenomeen zich voor dat bedrijven steeds meer systemen aanschaffen om enorme informatiestromen het hoofd te kunnen bieden, waardoor de hoeveelheid aan energieverslindende opslagsystemen toeneemt. Intussen staan zij voor de uitdaging hoe de toenemende hoeveelheid data allemaal kwijt te kunnen en wat het mag kosten. De grootste problemen zijn het gebrek aan ruimte en de sterk oplopende energie- en koelingkosten. We hebben onszelf de vraag gesteld hoe we dit het beste kunnen aanpakken en geconcludeerd dat IBM hier veel in kan betekenen. Zo is het idee ontstaan van een speciaal op de Nederlandse markt toegesneden campagne met ‘bewust ondernemen' als insteek."
De IBM Business Partners die de campagne ‘Bewust Ondernemen' dragen zijn BP Solutions, E-storage, Extravar, Imtech Brocom, Inter Access, Promax, Qurius, SLTN en Tectrade. ‘Bewust Ondernemen' wordt mede mogelijk gemaakt door technologiepartners van IBM: Intel, VM Ware, NetApps en On Demand Rentals en de distributiepartner ETC. Meer informatie over IBMs BladeCenter campagne: www.bewustondernemen.biz