Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Verloren en verward

01 oktober 2007 - 13:35ChannelCloud & InfrastructuurCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

“Hoe komen klanten op jullie website?” vroeg een merkfabrikant mij gisteren. “Bij voorkeur via die van jullie”, was mijn antwoord. Net iets te ad rem voegde ik er aan toe: “Maar veel klanten zullen jullie website echter verloren en verward verlaten zonder iets te kopen”. Dat eerste begrepen ze, maar dat laatste behoefde toch wat uitleg. Wat doet de klant eigenlijk nadat hij een mooi product heeft gezien?

De meeste klanten kopen online om gedoe zoals reistijd, onderhandelen, zoeken in schappen of lange wachtrijen te voorkomen. Voor het gemak. 'Meer is minder' is een gouden regel op het internet. Wij moeten het simpel houden voor de klant om online te kopen. Ondanks het feit dat deze kennis al jaren gemeengoed is, gaan fabrikanten er nog steeds te vaak van uit dat klanten wel weten waar ze voor hun aankopen terecht kunnen. Maar zelfs de meest ervaren online kopers kunnen de weg op het internet kwijtraken. De concurrent zit slechts een muisklik verderop.

Fabrikanten dienen er beter voor te zorgen dat bij ieder product op hun website duidelijke links staan naar de juiste online partners. Rechtstreeks naar het betreffende product. De online partner kan de verkoopcyclus vanaf daar oppakken. Wil de klant niet direct kopen, maar ophalen, installatie of advies? Dan moet er een link naar een mooie configurator zijn. Hierin kan de klant de winkelier om de hoek vinden of een automatiseerder die de klus graag aanneemt.

Zo zorgen fabrikanten er voor dat klanten producten eenvoudiger kunnen kopen. Niet alleen zal deze strategie er voor zorgen dat klanten bij hun productkeuze blijven en kunnen kopen. Het zal er ook voor zorgen dat de klant meer tevreden is… En wij weten wat tevreden klanten doen: zij komen met extra business terug.

Sebastiaan Hooft
Mede-eigenaar Central Point

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    SAP investeert miljarden in digitale soevereiniteit EU

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs