Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Verloren en verward

01 oktober 2007 - 13:35ChannelCloud & InfrastructuurCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

“Hoe komen klanten op jullie website?” vroeg een merkfabrikant mij gisteren. “Bij voorkeur via die van jullie”, was mijn antwoord. Net iets te ad rem voegde ik er aan toe: “Maar veel klanten zullen jullie website echter verloren en verward verlaten zonder iets te kopen”. Dat eerste begrepen ze, maar dat laatste behoefde toch wat uitleg. Wat doet de klant eigenlijk nadat hij een mooi product heeft gezien?

De meeste klanten kopen online om gedoe zoals reistijd, onderhandelen, zoeken in schappen of lange wachtrijen te voorkomen. Voor het gemak. 'Meer is minder' is een gouden regel op het internet. Wij moeten het simpel houden voor de klant om online te kopen. Ondanks het feit dat deze kennis al jaren gemeengoed is, gaan fabrikanten er nog steeds te vaak van uit dat klanten wel weten waar ze voor hun aankopen terecht kunnen. Maar zelfs de meest ervaren online kopers kunnen de weg op het internet kwijtraken. De concurrent zit slechts een muisklik verderop.

Fabrikanten dienen er beter voor te zorgen dat bij ieder product op hun website duidelijke links staan naar de juiste online partners. Rechtstreeks naar het betreffende product. De online partner kan de verkoopcyclus vanaf daar oppakken. Wil de klant niet direct kopen, maar ophalen, installatie of advies? Dan moet er een link naar een mooie configurator zijn. Hierin kan de klant de winkelier om de hoek vinden of een automatiseerder die de klus graag aanneemt.

Zo zorgen fabrikanten er voor dat klanten producten eenvoudiger kunnen kopen. Niet alleen zal deze strategie er voor zorgen dat klanten bij hun productkeuze blijven en kunnen kopen. Het zal er ook voor zorgen dat de klant meer tevreden is… En wij weten wat tevreden klanten doen: zij komen met extra business terug.

Sebastiaan Hooft
Mede-eigenaar Central Point

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Carrière

    Project architect Frank over IT bij UW...

    ‘De grootste uitdaging voor ons zit in hóé we de dingen doen.’ Frank is project architect en werkt aan het...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Google bundelt zakelijke ai onder Gemini Enterprise

    Cloud & Infrastructuur

    EU grijpt nog niet in tegen Microsofts cloudlicenties op Google en AWS

    Cloud & Infrastructuur

    Kabinet en rechter grijpen in bij Nexperia

    Cloud & Infrastructuur

    7 ontwikkelingen op de chipmarkt om in de gaten te houden

    ai industriele
    Overheid

    Kort: Min BuZa in zee met Netcompany, groeit industriële ai te hard? (en meer)

    Governance & Privacy

    It-benchmark-expert Metri Consulting staat weer op eigen benen 

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs