Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Verloren en verward

01 oktober 2007 - 13:35ChannelCloud & InfrastructuurCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

“Hoe komen klanten op jullie website?” vroeg een merkfabrikant mij gisteren. “Bij voorkeur via die van jullie”, was mijn antwoord. Net iets te ad rem voegde ik er aan toe: “Maar veel klanten zullen jullie website echter verloren en verward verlaten zonder iets te kopen”. Dat eerste begrepen ze, maar dat laatste behoefde toch wat uitleg. Wat doet de klant eigenlijk nadat hij een mooi product heeft gezien?

De meeste klanten kopen online om gedoe zoals reistijd, onderhandelen, zoeken in schappen of lange wachtrijen te voorkomen. Voor het gemak. 'Meer is minder' is een gouden regel op het internet. Wij moeten het simpel houden voor de klant om online te kopen. Ondanks het feit dat deze kennis al jaren gemeengoed is, gaan fabrikanten er nog steeds te vaak van uit dat klanten wel weten waar ze voor hun aankopen terecht kunnen. Maar zelfs de meest ervaren online kopers kunnen de weg op het internet kwijtraken. De concurrent zit slechts een muisklik verderop.

Fabrikanten dienen er beter voor te zorgen dat bij ieder product op hun website duidelijke links staan naar de juiste online partners. Rechtstreeks naar het betreffende product. De online partner kan de verkoopcyclus vanaf daar oppakken. Wil de klant niet direct kopen, maar ophalen, installatie of advies? Dan moet er een link naar een mooie configurator zijn. Hierin kan de klant de winkelier om de hoek vinden of een automatiseerder die de klus graag aanneemt.

Zo zorgen fabrikanten er voor dat klanten producten eenvoudiger kunnen kopen. Niet alleen zal deze strategie er voor zorgen dat klanten bij hun productkeuze blijven en kunnen kopen. Het zal er ook voor zorgen dat de klant meer tevreden is… En wij weten wat tevreden klanten doen: zij komen met extra business terug.

Sebastiaan Hooft
Mede-eigenaar Central Point

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs