Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Verloren en verward

01 oktober 2007 - 13:35ChannelCloud & InfrastructuurCentral
Redactie Computable
Redactie Computable

“Hoe komen klanten op jullie website?” vroeg een merkfabrikant mij gisteren. “Bij voorkeur via die van jullie”, was mijn antwoord. Net iets te ad rem voegde ik er aan toe: “Maar veel klanten zullen jullie website echter verloren en verward verlaten zonder iets te kopen”. Dat eerste begrepen ze, maar dat laatste behoefde toch wat uitleg. Wat doet de klant eigenlijk nadat hij een mooi product heeft gezien?

De meeste klanten kopen online om gedoe zoals reistijd, onderhandelen, zoeken in schappen of lange wachtrijen te voorkomen. Voor het gemak. 'Meer is minder' is een gouden regel op het internet. Wij moeten het simpel houden voor de klant om online te kopen. Ondanks het feit dat deze kennis al jaren gemeengoed is, gaan fabrikanten er nog steeds te vaak van uit dat klanten wel weten waar ze voor hun aankopen terecht kunnen. Maar zelfs de meest ervaren online kopers kunnen de weg op het internet kwijtraken. De concurrent zit slechts een muisklik verderop.

Fabrikanten dienen er beter voor te zorgen dat bij ieder product op hun website duidelijke links staan naar de juiste online partners. Rechtstreeks naar het betreffende product. De online partner kan de verkoopcyclus vanaf daar oppakken. Wil de klant niet direct kopen, maar ophalen, installatie of advies? Dan moet er een link naar een mooie configurator zijn. Hierin kan de klant de winkelier om de hoek vinden of een automatiseerder die de klus graag aanneemt.

Zo zorgen fabrikanten er voor dat klanten producten eenvoudiger kunnen kopen. Niet alleen zal deze strategie er voor zorgen dat klanten bij hun productkeuze blijven en kunnen kopen. Het zal er ook voor zorgen dat de klant meer tevreden is… En wij weten wat tevreden klanten doen: zij komen met extra business terug.

Sebastiaan Hooft
Mede-eigenaar Central Point

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    big tech
    ActueelOverheid

    Na ingreep Microsoft bij ICC: kabinet waarschuwt voor afhankelijkheid Amerikaanse tech

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs