Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Maturity versus ITIL

16 oktober 2007 - 18:00OpinieWerkplek & Beheer
Alex Vermeulen
Alex Vermeulen

Het is veel belangrijker om een volwassen groep beheerders in dienst te hebben die weten wat ze doen en wie ze moeten informeren dan alle processen conform ITIL beschrijven en uitvoeren.

Als je overhead wilt genereren moet je vooral ITIL gebruiken. Je valt hiermee veelvuldig andere afdelingen in je organisatie lastig die totaal niet in staat zijn bijvoorbeeld wijzigingen te beoordelen. Dit genereert vervolgens weer het nodige mailverkeer en frustratie en structureel verandert er bij volgende wijzigingen dus niets. Het liedje begint gewoon weer van voor af aan.

Meer over

ITILSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Een stortvloed aan ai-tools; ServiceNow drinkt zijn eigen champagne

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    ActueelCarrière

    Unica-ceo Andringa: ‘Wij nemen de regiefunctie nog steviger in handen’

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eerste overname IT Local onder Smizer: Infotune ICT

    ActueelOverheid

    Rijk moet meer vissen uit eigen ict-vijvers

    2 reacties op “Maturity versus ITIL”

    1. Ton van den Berg schreef:
      18 oktober 2007 om 12:30

      Het is even belangrijk een volwassen groep beheerders te hebben als een beschrijving van de processen binnen IT. Helaas of misschien wel gelukkig, kom je er niet meer mee weg, wanneer je ongecontroleerd veranderingen doorvoert. Allerlei instanties stellen eisen op het gebied van controleerbaarheid en veiligheid. Welke organisatie accepteert het nog, dat systemen korte of langere tijd niet beschikbaar zijn omdat één van de beheerders er even niet is.ITIL is geen wet, maar best practice. Je kunt en moet je IT-processen zo definiëren dat ze passen in je organisatie, zoals dat ook met bedrijfsprocessen gebeurt.PS Mail is niet erg geschikt om een verandering te bespreken

      Login om te reageren
    2. Melle Lelieveld schreef:
      26 oktober 2007 om 10:02

      Processen moeten ondersteunend zijn aan een beheergroep. Zelf heb ik vaak genoeg gezien dat ervaren beheerders (dus in bezit van veel inhoudelijke kennis) in hun ogen “onbelangrijke” zaken vergeten, zoals eerst impact bepalen, terugkoppeling naar de klant, administratieve zaken, etc… Processen kan helpen echt service gericht te kunnen opereren.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs