Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nieuwe focus Acer: een jaar later

19 oktober 2007 - 09:24AchtergrondGovernance & PrivacyAcer Benelux

Het vertrouwen in Acer is gegroeid, maar er is nog werk aan de winkel om de belofte van vorig jaar waar te maken. Toen gaf Emanuele Accolla, vice-president Acer EMEA, namelijk het startsein voor een verbeteringsslag van Acers dienstverlening.

Daarop begon voor Marc Pauly, directeur Acer Benelux, een ingewikkeld project: reparatie- en callcenteractiviteiten die door heel Europa waren verdeeld moesten naar Den Bosch verhuizen. "Centralisatie helpt de kwaliteit te waarborgen, omdat Acer dan directe controle kan uitoefenen."

Ruud van de Meer, verkoopmanager Acer bij Copaco, is onder de indruk. "Als klanten ontevreden zijn over Acer, komen ze bij ons terecht. We merken dat dat percentage enorm is gedaald in het afgelopen jaar. We zien ook dat meer resellers Acer durven te verkopen."

Acer heeft inmiddels ook een aantal nieuwe resellers uit de zakelijke sector weten aan te trekken, zoals Advisie, Imtech Brocom, Scholten Awater en Switch. Pauly: "Zij hebben ons de afgelopen jaren eerst gevolgd, en nu doen ze ook echt zaken met ons."

Niet allemaal koek en ei
Het is echter nog niet helemaal koek en ei voor Acer. Een medewerker van laptopreparatie.nl deelt zijn ervaringen: "De klanten die hier komen zijn blijkbaar nog niet tevreden, anders kwamen ze niet bij ons. Reparaties die zes weken tot drie maanden duren lijken eerder regel dan uitzondering. De kwaliteit van de reparaties is soms amateuristisch: laatst ontbraken bij een laptop die ik van Acer terugkreeg wat schroefjes en was er verkeerd gereedschap gebruikt. Ook het toetsenbord was verkeerd gemonteerd."

Het valt hem ook op dat Acer nauwelijks onderdelen levert, maar hij oppert dat dit ook het geval is met andere merken in die prijsklasse, zoals Packard Bell en Medion. Het lijkt erop dat goedkoop soms duurkoop kan zijn. "Ik adviseer Dell of HP bij zakelijk gebruik."

Acer geeft toe dat er nog werk aan de winkel is en Pauly belooft verdere verbetering: "Centralisatie kost enorm veel tijd. We willen onze activiteiten en de verwachte groei de komende jaren kunnen waarborgen met producten en diensten van een goede kwaliteit."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Dit gaat NIS2 jouw bedrijf aan tijd en geld kosten

    compliance
    OpinieGovernance & Privacy

    Waarom Dora- en NIS2-compliance beginnen met assetmanagement

    grens België - Nederland
    ActueelData & AI

    Ai in de Benelux: veel strategie, weinig uitvoering

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    big tech
    ActueelOverheid

    Na ingreep Microsoft bij ICC: kabinet waarschuwt voor afhankelijkheid Amerikaanse tech

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs