Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Tijd voor evolutie?

23 november 2007 - 11:05ActueelGovernance & PrivacySAP
Redactie Computable
Redactie Computable

Het kenmerk van evolutie is dat het niet van vandaag op morgen gebeurt. Toch merk je dat de heden ten dage beschikbare technologie een trendbreuk lijkt te maken met het verleden. Vroeger bestonden de winkel en de kassa, of het distributiecentrum en de inkoop, als eilanden naast elkaar. Nu zien we meer en meer een geïntegreerde keten, startend vanuit en eindigend bij de ‘point of sale’. Menig retailer is in staat om deze keten optimaal logistiek in te richten en het juiste product, op het juiste moment, op de juiste plaats te hebben.

Mede hierdoor beschikt de retailer inmiddels ook over bakken vol met data over consument- en aankoopgedrag. En is ook de technologie al beschikbaar om daar de volgende stap mee te zetten. Dus waarom zou men daar niet meer mee doen?

Wie ergert zich niet aan het feit dat onze brievenbussen nog steeds worden gebombardeerd met papieren spam? Onder de noemer ‘one-size-fits-all’ wordt iedereen over dezelfde spreekwoordelijke kam geschoren.

Waarom behandelen we de consument niet als individu? Net als voor de retailers geldt ook voor de consument: de juiste aanbieding op het juiste moment via het juiste medium. Met als resultaat: minder kosten aan de campagnekant en een grotere kans op succes, tegen betere marges op je product.

Misschien niet nu, misschien niet morgen, maar eens komt de dag dat de ‘connected consumer’ en ‘personalized offers’ tot de dagelijkse praktijk behoren. Continu communiceren met de consument gebeurt dan buiten de winkel maar zeker ook tijdens het winkelen. Techniek maakt het nu al mogelijk om dankzij de bekende klantinformatie op zorgvuldig gekozen locaties in de winkel op lcd-schermen spotjes te draaien of aanbiedingen te sturen naar online winkelwagens of mobiele communicatie apparaten.

De mogelijkheden om de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste klant te krijgen, nemen alsmaar toe. De toekomst is rooskleurig. Of misschien wel lelie-kleurig, of paars, afhankelijk van de wensen van de klant!

Jan Theodoor Wiltschek
Industry Principal Trade Industries bij SAP Nederland

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Governance & Privacy

    Kabinet zet mes in 500 regels: eerste 218 al geselecteerd 

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs