Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Tijd voor evolutie?

23 november 2007 - 11:05ActueelGovernance & PrivacySAP
Redactie Computable
Redactie Computable

Het kenmerk van evolutie is dat het niet van vandaag op morgen gebeurt. Toch merk je dat de heden ten dage beschikbare technologie een trendbreuk lijkt te maken met het verleden. Vroeger bestonden de winkel en de kassa, of het distributiecentrum en de inkoop, als eilanden naast elkaar. Nu zien we meer en meer een geïntegreerde keten, startend vanuit en eindigend bij de ‘point of sale’. Menig retailer is in staat om deze keten optimaal logistiek in te richten en het juiste product, op het juiste moment, op de juiste plaats te hebben.

Mede hierdoor beschikt de retailer inmiddels ook over bakken vol met data over consument- en aankoopgedrag. En is ook de technologie al beschikbaar om daar de volgende stap mee te zetten. Dus waarom zou men daar niet meer mee doen?

Wie ergert zich niet aan het feit dat onze brievenbussen nog steeds worden gebombardeerd met papieren spam? Onder de noemer ‘one-size-fits-all’ wordt iedereen over dezelfde spreekwoordelijke kam geschoren.

Waarom behandelen we de consument niet als individu? Net als voor de retailers geldt ook voor de consument: de juiste aanbieding op het juiste moment via het juiste medium. Met als resultaat: minder kosten aan de campagnekant en een grotere kans op succes, tegen betere marges op je product.

Misschien niet nu, misschien niet morgen, maar eens komt de dag dat de ‘connected consumer’ en ‘personalized offers’ tot de dagelijkse praktijk behoren. Continu communiceren met de consument gebeurt dan buiten de winkel maar zeker ook tijdens het winkelen. Techniek maakt het nu al mogelijk om dankzij de bekende klantinformatie op zorgvuldig gekozen locaties in de winkel op lcd-schermen spotjes te draaien of aanbiedingen te sturen naar online winkelwagens of mobiele communicatie apparaten.

De mogelijkheden om de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste klant te krijgen, nemen alsmaar toe. De toekomst is rooskleurig. Of misschien wel lelie-kleurig, of paars, afhankelijk van de wensen van de klant!

Jan Theodoor Wiltschek
Industry Principal Trade Industries bij SAP Nederland

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    OpinieSecurity & Awareness

    NIS2 is geen bedreiging (maar gouden kans voor it-kanaal)

    NIS2
    ActueelGovernance & Privacy

    NIS2 wordt bureaucratisch monster, vrezen Duitsers

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Dit gaat NIS2 jouw bedrijf aan tijd en geld kosten

    compliance
    OpinieGovernance & Privacy

    Waarom Dora- en NIS2-compliance beginnen met assetmanagement

    grens België - Nederland
    ActueelData & AI

    Ai in de Benelux: veel strategie, weinig uitvoering

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs