Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Toshiba Group lanceert Environmental Vision 2050

23 november 2007 - 07:033 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyToshiba

Toshiba Corporation heeft Environmental Vision 2050 aangekondigd, de langetermijnstrategie van de onderneming gericht op de aanpak van milieuvraagstukken met het oog op een schoner milieu. Door implementatie van deze strategie wil Toshiba de waarde en eco-efficiency van haar producten en bedrijfsprocessen verbeteren en de uitstoot van CO2 verminderen met het equivalent van 57,6 miljoen ton per jaar (boekjaar 2025 vergeleken met 2000). Tegelijkertijd streeft de onderneming ernaar de efficiency van haar duurzaamheidsbeleid te verbeteren en de eco-efficiency* in boekjaar 2050 met een factor 10 te verhogen.

De deelnemers aan de G8-top die afgelopen juni in het Duitse Heiligendamm plaatsvond, kwamen overeen te streven naar een halvering van de uitstoot van kooldioxide in 2050. Tegen die tijd is de wereldbevolking naar verwachting gegroeid tot meer dan negen miljard mensen en zal het van vitaal belang zijn om de gevolgen van de bevolkingsgroei voor het milieu – druk op natuurlijke hulpbronnen, versterkt broeikaseffect – in te dammen. Met Environmental Vision 2050 streeft Toshiba ernaar een bijdrage te leveren aan de maatschappij, enerzijds door waarde te creëren met de producten en diensten die de onderneming levert, anderzijds door een gezond milieu in stand te houden. De onderneming zal twee benaderingen volgen – Energy Vision en Eco Products Vision – om specifieke doelen te verwezenlijken en milieuvraagstukken aan te pakken.

De almaar groeiende mondiale vraag naar energie gecombineerd met de bestrijding van de opwarming van de aarde is bepaald geen geringe uitdaging. Toshiba speelt hierop in met Energy Vision: uitbreiding van de kernenergie-activiteiten, bevordering van het gebruik van hoogrenderende warmtekrachtcentrales en CO2-fixatie, verbetering van de mogelijkheden van het stroomtransmissienet en realisatie van nieuwe energiebronnen. De Eco Products Vision is toegespitst op de ontwikkeling en distributie van milieuvriendelijke producten, een verbeterde evaluatie van levenscycli en milieu-effecten van producten en de productie van producten die een hoge waarde vertegenwoordigen voor de klant.

De doelstellingen van Toshiba komen neer op een reductie van de CO2-uitstoot met het equivalent van 57,6 miljoen ton per jaar in boekjaar 2025. Ter vergelijking: de uitstoot van Tokyo bedraagt 60 tot 70 miljoen ton per jaar en die van Greater London circa 50 miljoen ton per jaar. Van de in totaal nagestreefde reductie zal Energy Vision 47 miljoen ton per jaar voor haar rekening nemen, bij benadering de CO2-uitstoot van acht warmtekrachtcentrales.

In dezelfde tijdspanne beoogt Toshiba met Eco Products Vision een reductie van 10,6 miljoen ton per jaar. Toshiba streeft naar verbetering van de eco-efficiency van zowel haar energie- als ecoproducten door toepassing van proces- en waarde-innovatie.

In boekjaar 2006 introduceerde Toshiba Environmental Vision 2010; vergeleken met boekjaar 2000 is de eco-efficiencyfactor thans bijna verdubbeld. De lancering van Environmental Vision 2050 is een herbevestiging van Toshiba’s commitment aan duurzaamheid.

* De eco-efficiencyfactor is een methode om de eco-efficiency van producten te meten en te verbeteren; daarbij wordt de eco-efficiency van een product dat in een bepaald jaar tot stand is gekomen, vergeleken met de eco-efficiency van het overeenkomstige product in het benchmark-jaar.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    AchtergrondSoftware & Development

    License to bill

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nederlandse bedrijven nog niet kansloos om EU-gelden cloud en ai  

    ActueelGovernance & Privacy

    Websites lappen Europese Toegankelijkheidswet aan hun laars

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs