Web software developer Vincis start op 3 december met de uitrol van zijn partnerprogramma voor de wederverkoop van zijn narrowcasting-oplossing InfoMedia.
InfoMedia is een modern narrowcasting systeem dat als SaaS-oplossing wordt aangeboden. Beeldschermen worden aangestuurd en content beheerd via het web. Narrowcasting kan bijvoorbeeld worden ingezet in winkelketens, wachtruimtes, onderwijsinstellingen, binnen de vervoersbranche, bij makelaars en in sportscholen.
Zoekt partners
Vincis is op zoek naar partners die op diverse terreinen waarde kunnen toevoegen bij het in de markt zetten van InfoMedia. Zo is er binnen het programma ruimte voor ict- en av-bedrijven die de rol van verkoop en technische realisatie voor hun rekening willen nemen, als ook creatieve organisaties die meer aan de conceptuele kant actief zijn.
Partnerprogramma
Het InfoMedia partnerprogramma voorziet in lead-generatie, marketingondersteuning en aantrekkelijke (jaarlijks terugkerende) verdiensten. Tevens zijn "white label" constructies mogelijk.
"De verkoop van Infomedia zal voor 100% via partners verlopen. Vincis zal naast de distributierol zich als technologiebedrijf verder toeleggen op de doorontwikkeling en het maatwerk rondom InfoMedia", aldus directeur Ernest Dik. "We verwachten dat vanuit een soort ‘web 2.0-gedachte’ een partner community gaat ontstaan, waarbij partners van elkaars kwaliteiten gebruik maken".
Ernest Dik is overigens geen vreemde in distributieland. Ruim 12 jaar heeft hij aan de basis gestaan van de software distributie van o.a. Exact Software en Grote Beer Software.