Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Snel, sneller, snelst?

16 januari 2008 - 13:48ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

In printerland is snelheid een veelgebruikt criterium om producten te positioneren en klanten te verleiden. Daardoor ontstaat er echter een verwachtingspatroon dat bij het dagelijks gebruik geregeld tot teleurstellingen leidt. De printsnelheden uit brochures en offertes worden in de praktijk namelijk zelden gehaald. Als een printer 40 pagina’s per minuut print, verwachten gebruikers dat het afdrukken anderhalve seconde per pagina duurt. Nu duurt het altijd iets langer voor de eerste pagina uit de printer rolt, maar ook het printen van de volgende pagina’s duurt vaak langer dan anderhalve seconde.

De aantallen pagina’s per minuut die in brochures staan vermeld worden niet gehaald omdat printers sterk afhankelijk zijn van de ‘driver’, het interne geheugen en speciale processoren. Omdat gebruikers dit niet weten, start hun verwachting bij de bekende druk op de knop. Die opdracht moet echter eerst worden verwerkt door de ‘driver’ en de elektronica in de printer, voordat het afdrukken begint. Bij documenten met alleen teksten gebeurt dit zo snel, dat de gebruikersbeleving amper afwijkt van de specificaties. Zodra er echter kleurenafbeeldingen, foto’s of logo’s in documenten voorkomen, ontstaan er grote verschillen tussen de verwachting en de specificaties. Zo kan bovengenoemde printer in de praktijk bijvoorbeeld slechts 20 pagina’s per minuut produceren, met als resultaat onnodig ontevreden klanten.

Kortom, met die printsnelheden kunnen resellers zich flink in de vingers snijden. U vraagt zich misschien af wat u daar als reseller aan kunt doen. U geeft toch alleen maar door wat de fabrikant u vertelt? Zolang er nog geen benchmark is gebaseerd op gebruikersdocumenten, kunt u misleiding van klanten voorkomen door eerlijk te vertellen, of te demonstreren, hoe snel een printer in de praktijk werkt. Verder kunt u zich in het verkooptraject proberen te onderscheiden met andere kenmerken, zoals de milieuvriendelijkheid van uw product.

Nu de uitstoot van CO2 en tonerstof in de publieke belangstelling staat, zijn mensen gevoelig voor printers die minder fijn stof uitstoten of, nog beter, minder toner verbruiken. Minder toner is zowel goed voor het milieu als voor uw portemonnee, want een groot deel van de printkosten zit in het tonerverbruik. Denk daarom eens ‘out-of-box’ en bied uw klanten ‘minder voor minder’, oftewel minder milieuvervuiling voor een lagere prijs!

Martin Middelkoop
Marketing manager Benelux & Nordic van Konica Minolta Printing Solutions Europe

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs