Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

KPN kiest Avaya voor nieuwe contactcenteroplossingen

05 februari 2008 - 10:14ActueelCloud & InfrastructuurAvayaKPN

KPN heeft een overeenkomst getekend met Avaya, leverancier van communicatienetwerken en -diensten aan de zakelijke markt, voor de levering van verschillende contactcenteroplossingen. Bij KPN worden de belangrijkste bestaande contactcentersystemen vervangen door Avaya-technologie voor het afhandelen van klantcontacten. Ook bij SNT Nederland, onderdeel van KPN en de grootste outsourcingleverancier van contactcenterdiensten in Nederland, zullen de bestaande systemen vervangen worden door Avaya-technologie.

De implementatie en het onderhoud van de systemen wordt verzorgd door Newtel Essence, 100% dochteronderneming van KPN en grootste Business Partner van Avaya in Nederland. Naast het leveren van deze producten gaat Avaya de komende drie jaren ook services en ondersteuning bieden aan KPN.
 "De keus van KPN voor onze oplossingen onderstreept onze sterke positie in de contactcentermarkt", zegt Chris de Jongh, Managing Director van Avaya. Met Avaya Intelligent Communications kiest KPN voor betrouwbaarheid, schaalbaarheid en de mogelijkheid om virtueel in Nederland binnen één contactcenter te werken. Daarnaast wordt het eenvoudiger om multichannel- en cross channel-contacten af te handelen en de processen nog efficiënter in te richten, zodat KPN zijn performance richting klanten verder kan optimaliseren."

"Newtel Essence kijkt ernaar uit om deze Avaya-oplossingen bij KPN te implementeren", zegt Marcel Otto, algemeen directeur van Newtel Essence. "Als ICT-integrator, de klantcontactmanagementspecialist van KPN, en als Platinum Partner van Avaya gaan we ons volledig inzetten om KPN te helpen de effectiviteit en kostenefficiency op het gebied van klantcontact en klantenservice verder te vergroten."
De technologie van Avaya wordt ingezet bij het afhandelen van contacten voor verkoop en service, en betreft zowel consumenten als zakelijke klanten. Het gaat hierbij jaarlijks om gemiddeld 15 miljoen directe klantcontacten rondom mobiele en vaste dienstverlening, en daarnaast over internetdiensten en digitale televisie.
Na implementatie beschikt KPN’s contactcenter over 6.500 IP-aansluitpunten, inclusief  licenties voor de klantcontactmanagementoplossing Avaya Intelligent Communications (AIC) en voor Avaya voice-portal software. Aan SNT Nederland levert Avaya een nieuwe omgeving met 4.650 Avaya IPT-eindpunten, alsmede software ter verbetering van de customer service.

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slim verbonden en veilig georganiseerd

    Waarom connectiviteit en security onlosmakelijk verbonden zijn.

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondSecurity & Awareness

    Twee dagen volle bak met prominente ot-rol

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs