Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

KPN neemt belang in allochtone mobiele aanbieder

05 maart 2008 - 18:12ActueelCloud & InfrastructuurKPN

KPN neemt een meerderheidsbelang in Ortel Mobile en versnelt daarmee zijn internationale expansie. Via Ortel, dat zich specifieke op de alloctone markt richt, kan het voor het einde van 2008 aanwezig zijn in Frankrijkrijk, Polen en Engeland.

Voor een niet bekend gemaakt bedrag koopt KPN de meerderheid van de aandelen in Ortel Mobile. Over twee maanden maken de bedrijven bekend hoeveel procent van de aandelen in handen van het management blijft.

"In België, Duitsland en Nederland bedienen al meer dan een miljoen klanten via de lokale netwerken van KPN", aldus Marketing- en Verkoop-directeur Wilfried Rottier van het 2,5 jaar oude bedrijf. "We zijn een snel groeiend bedrijf, dus KPN’s belang zal ook defensief zijn. Maar tijdens de gesprekken bleek ook dat KPN’s buitenlandse uitbreidingsstrategie grotendeels overeenkwam met die van ons."

Ortel Mobile wil voor het het einde van het jaar actief worden in 3 nieuwe landen. Het bedrijf bestudeert nu de mogelijkheden in Frankrijk, Polen, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. KPN is sinds kort actief in Spanje, met het self service prepaid merk Simyo.

Rottier: "Bij de uitrol naar het buitenland zouden we samen kunnen werken met KPN, of een zelfstandige route kiezen. We niet tot samenwerking verplicht."

Ortel Mobile zal zich ook in de nieuw te betreden landen richten op de allochtone markt. Rottier: "We onderscheiden ons van andere Mvno’s met de specifieke focus op de allochtone markt. Nederland kent 140 nationaliteiten. Door hen aan te spreken in de eigen taal bedienen we hen, iets dat netwerkaanbieders niet doen. Dat doen we met flyers, posters en tv-reclame in veel verschillende talen."

De website van Ortel Mobile Nederland is geschreven in 9 talen. "Maar via de website verkopen we amper." De Nederlandse markt is ongeveer 2 miljoen mobiele bellers groot.

KPN richt zich met Ay Yildiz op de Turkse gemeenschap. Het bedrijf exploiteert in Nederland voorts de merken Telfort, Hi, KPN en Simyo. In het buitenland is het eigenaar van de netwerkbedrijven Base en E-Plus

Ortel Mobile is komende maanden in het straatbeeld zichtbaar als sponsor van onder meer het Rotterdamse Zomercarnaval, het Dunya Festival, het Nelson Mandela Festival, Pleasure Paas Party en het Multifestijn.

Het jonge telecombedrijf boekte in 2006 een omzet van 38 miljoen euro, in 2007 verdubbelde dat ruim tot 85 miljoen euro.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    OpinieSecurity & Awareness

    Cloudsecurity als fundament voor groei

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Bright Access versterken glasvezelnetwerk op bedrijventerreinen

    Krimp groei
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: Fintech snel minder populair, Centric neemt Groupcard niet over (en meer)

    Joost Smit
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Op deze vier paarden zet Google Cloud in

    AchtergrondCarrière

    Willem van der Poel – Een avonturier in de techniek

    ActueelCloud & Infrastructuur

    NLnet en CWI testen eerste openbare Scion-verbinding in Nederland

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs