Eutronix verwacht een sterke groei binnen de AutoID-markt. Om aan de groeiende vraag naar AutoID-oplossingen te kunnen blijven voldoen heeft de Zebra-distributeur onlangs een nieuw warehouse in gebruik genomen.
Volgens Zebra-distributeur Eutronix wordt de groei met name veroorzaakt door de vraag naar nieuwe toepassingen op het gebied van scanning en barcodes. Naast productidentificatie met barcodes is er ook een sterke groei zichtbaar binnen de ticketing- en receipt-markt. Mobiliteit wordt steeds belangrijker, waardoor ook de verkoop van mobiele printers stijgt.
AutoID-oplossingen worden steeds complexer. Een goed voorbeeld hiervan zijn wireless protocollen en de diverse beveiligingsstandaarden. Ook op softwaregebied staat de ontwikkeling niet stil. Voor advies en implementatie van dergelijke oplossingen schakelen steeds meer ondernemingen de hulp in van externe partijen.
"Wij nodigen regelmatig partners uit om bij ons op kantoor presentaties en trainingen te volgen", zegt Olivier Jamar, director marketing en strategy bij Eutronix. "We hebben in ons nieuwe pand veel meer ruimte om testopstellingen te tonen en specifieke situaties te testen. Hierdoor kunnen wij onze expertise verder uitbreiden en kunnen we onze toegevoegde waarde aantonen."
"Als partner van Eutronix is het goed om te zien dat één van onze belangrijkste distributeurs in de Benelux investeert in haar organisatie, zowel in mensen als in huisvesting", zegt Mikel van Urk, regional sales manager van Zebra in de Benelux. "Hierdoor kan de dienstverlening aan onze gezamenlijke partners op diverse vlakken worden verbeterd. Eutronix heeft duidelijk vertrouwen in de toekomst en dat is positief."