Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Tips CRM

18 april 2008 - 17:00AchtergrondSoftware & Development
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Founder | Content Director

Hieronder vind je allerlei tips op het gebied van CRM. Heb je ook tips? Stuur dan een e-mail met toelichting naar lezers@computable.nl.

Zorg voor verankering in de directie

Mariëlle van der Zwan
Eigenaar/directeur
Sparkling Consultancy

" Voordat begonnen wordt aan een CRM implementatie is het van belang dat CRM of klantgericht ondernemen een onderdeel is van de strategie van de organisatie. De directie moet een duidelijk doel voor ogen hebben en bij voorkeur een visie wat zij met CRM wil bereiken.
Beschrijf ook duidelijk de uitgangspunten waarom CRM wordt geïmplementeerd. Wat zijn de (business) issues die de organisatie hiermee wil verhelpen of verbeteren?. Door de uitgangspunten te beschrijven, kunnen later ook eenvoudiger de opbrengsten in beeld worden gebracht. Vertaal deze uitgangspunten naar doelstellingen die als milestones terug kunnen komen bij de implementatie."

Houd focus

Mariëlle van der Zwan
Eigenaar/directeur
Sparkling Consultancy
"Gedurende de implementatie komen vele (andere) issues aan de orde die het werken van de organisatie nog beter zouden maken. Het is belangrijk om de hoofd- en bijzaken te scheiden en een duidelijke lijn te trekken tussen wat noodzakelijk en wat wenselijk is. Dit begint al bij de pakketselectie. Verder is het is relatief eenvoudig (afhankelijk van het budget) alle gewenste aanpassingen aan een pakket te laten maken. Van belang is af te wegen of dit noodzakelijk is. Misschien lost een (kleine) aanpassing aan het proces de wens naar maatwerk helemaal op. Onthoud hierbij dat ict altijd de businessprocessen moet ondersteunen en geen doel op zich is!"

Kies het pakket dat bij je organisatie past

Mariëlle van der Zwan
Eigenaar/directeur
Sparkling Consultancy

"Een van de grootste kansen op een mislukking bij de keuze van een CRM-pakket: kiezen voor een pakket ‘omdat de grootste concurrent, collega, bevriende relatie' hier ook mee werkt (en succesvol is). Een pakket dient gekozen te worden op de behoefte van de organisatie. Dit heeft dus niets te maken met de grootte van de organisatie, maar alles met wat deze organisatie met CRM wil bereiken en hoe zij dat met behulp van een ict-applicatie wenst te ondersteunen. Schrijf dus alle eisen en wensen uit voordat een pakket gekozen wordt en geef aan wat de meest essentiële criteria zijn."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Staat Digitale Connectiviteit Bouw- en Installatiebranche

    Connectiviteit is de kern van veel processen en van strategisch belang voor de toekomst. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    TU Delft en Argaleo ontwikkelen evacuatietool voor Zeeland

    Software & Development

    Buitenlandse Zaken gunt miljoenenorders applicatiediensten

    Cloud & Infrastructuur

    GTIA-tracker: optimisme Amerikaans it-kanaal schept perspectief voor Benelux

    Carrière

    Kort: It-werknemer verwacht salarisgroei, The Ocean Cleanup in zee met SAP (en meer)

    betaalpas 2027
    Financiële dienstverlening

    Nieuwe betaalpas in 2027 nog vrij onbekend, maar heeft weinig erp-aanpassing nodig

    Software & Development

    Python-stichting wijst forse overheidssubsidie af door controversiële voorwaarden

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs