Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Werkruimte verandert fundamenteel’

22 april 2008 - 08:52ActueelCloud & InfrastructuurEmerceForresterGoogleHyvesMicrosoftT-Mobile
Redactie Computable/Emerce
Redactie Computable/Emerce

De wijze waarop bedrijven opereren en communiceren met personeel en klanten, zal de komende jaren fundamenteel veranderen. Nieuwe webtechnologieën maken het werk efficiënter en minder plaatsgebonden. Dat stelt onderzoeker Forrester aan de vooravond van een Web 2.0-conferentie.

Amerikaanse en Europese bedrijven beginnen zogeheten Web 2.0-technologieën serieus te nemen. Iets meer dan de helft, 56 procent, van de ondervraagden zegt dit jaar substantieel te investeren in nieuwe manieren van werken en communiceren.

Bovenaan het verlanglijstje van de door Forrester ondervraagden staat deelname aan sociale netwerken. Sites als Linkedin en Hyves kunnen worden gebruikt om personeel te vinden, maar ook om middels reclameacties klanten bij het merk of product te betrekken. Enkele lokale voorbeelden zijn reclameacties zoals die van T-Mobile op Hyves, ABN AMRO's net gelanceerde ondernemersnetwerk en het succesvolle forum Higherlevel.nl van het ministerie van Economische Zaken.

Contactmogelijkheden

De onderzoekers stellen ook dat het gebruik van podcasts, rss, blogs en wiki's de werkwijzen en contactmogelijkheden van bedrijven kan veranderen. Als voorbeeld van bedrijven die deze technieken reeds toepassen, noemt Forrester General Motors en McDonald's.

Een element dat niet belicht wordt in het onderzoek, zijn webdiensten die het werken op en tussen organisaties vereenvoudigen. Een dienst als Google Adwords vereenvoudigt gericht adverteren, Youtube het uitzenden van video en met Zoho's dienstenpakket kunnen complete, peperdure pakketten bedrijfssoftware in feite de deur uit.

Top 100

Webware.com, een uitgave die zich specialiseert in berichtgeving rondom Web 2.0-ontwikkelingen, publiceerde zojuist zijn Top 100 met beste webdiensten.

De winnaars, bepaald door 1,9 miljoen publieksstemmen, in de categorie Productiviteit zijn:

  • 30 Boxes, agenda
  • Microsoft Office Live Small Business, taak- en projectbeheer
  • Basecamp, projectorganisatie en -communicatie
  • Mint, financieel beheer
  • Google Calendar, agenda
  • Remember the Milk, taakbeheer
  • Google Docs, online variant van Microsoft Office
  • Yahoo Calendar, agenda
  • I Want Sandy, dagelijks taakbeheer per e-mail
  • Zoho, breed pakket online kantoordiensten

Uit de rondvraag die Forrester Research deed, blijkt dat bedrijven over vijf jaar circa vijf miljard dollar zullen uitgeven aan werken, werven en communiceren via het web.

Het Forrester-onderzoek en de Webware top 100 verschijnen aan de vooravond van de Web 2.0-conferentie in San Francisco. De bijeenkomst wordt van dinsdag tot en met vrijdag door zo'n zevenduizend ondernemers en ontwikkelaars bezocht.

Meer over

Office

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs